Åkte tidigt imorse, Karin och jag. För att hålla i ett hundläger på Säbyholms Lantbruksskola. Här är helt underbart att vara.

Vi möttes vid 11 tiden och presenterade oss för varandra. Sen var det lunch och vi fick nycklar till rummen. Vi är 14 stycken med Karin och mig.

Efter en timmes teori om spår, gav vi oss iväg till skogen för att spåra.

Det är en underbar, fin, stor, gles skog. Perfekt att spåra i. Vi la våra spår och skulle sen gå tillbaka och fika medans spåren låg till sig. Då öppnade himlen sig! Det åskade och hagel vräkte ner och gjorde marken alldeles vit! Det gjorde ont på kroppen, så stora var haglen.

Mina kläder gick att vrida ur....som tur var hade jag mitt regnställ i bilen, så jag tog av mig allt och tog på mig det!!!

Sen åkte Karin fram och tillbaka och skjutsade ett gäng medans jag och några till gick tillbaka. Då sken solen igen.

Det blev fika här när vi kom tillbaka och sen lite teori innan middagen.

Efter det tog vi en promenad med hundarna ner till sjön. Nu är det fri tid. Några ser på tv andra slappar!

1 kommentarer

Mariann L

20 Jun 2010 11:32

Det låter både roligt och skönt!

Här kom det en ordentlig skur igår em. Annars har det varit skapligt. Ungdomarna har jobbat med att köra skräp. Efter lite pusslande fick dom in både kylskåpet och hundburen i bilen.

Kommentera

Publiceras ej