Tisdag och onsdag var jobbar dagar. Slutade imorse kl 8. Då åkte jag och tränade på nautilus, fast det har bytt namn, kom jag på!

Sen åkte jag till stan.Tog en fika på ströget och satt ute. Kallt, men det fanns filtar! Köpte skor på intersport och sen var jag hos frissan. Kom hem vid 13 tiden.

Gick ut och gav hungriga hästar och en snabbis med hundarna. Tur att jag hade matlåda i kylen!

När vi, hundarna och jag ätit, gick vi ut och flyttade hästarna till lite bete. Jag mockade, fyllde på vatten och packade hö. Det blåste så jag blev nästan aggresiv!! Det är så jobbigt!

Hammocken blåste iväg så det bara small till. Dörrar far igen utav kastvindar och när jag var i vindskyddet fick jag vindväven rätt i huvudet!

När vi hämtat posten och pratat med grannen gick vi in istället! Det blev ingen ridning.

Lagade dinkelpannkakor (goda!) när Tomas och Karin kom. Karin har varit på konsulentsamling i Gävle sedan i tisdags.

Sen kom en liten hund och fick privatundervisning. Eller rättare sagt matte och husse. Det var en mysig och rolig hund som kommer att bli kanonbra om de tränar på. Hunden var lättränad. Smart, men det är bra med utmaningar!

Hoppas på bra väder imorgon så man kan rida! Eventuellt kommer Eva på fm.

Det var inte denna vovve som var här, men den var ganska lik!
!

Kommentera

Publiceras ej