Imorse small det i skogen! Tomas sköt ett rådjur. Blir lite att lägga i frysen. Jag var inte hemma utan hade åkt till jobbet. Nellie var med Karin på jobbet. Tur det, hon gillar inte när det smäller.....

Jag handlade på hemvägen efter jobbet. Karin och jag kom hit nästan samtidigt.

Efter att ha tagit lite te och en macka, hängt tvätt och plockat ur disk och allt annat småplock så gick vi ut till stallet.

Jag red Beris och Karin tog Freyja. När vi ridit en stund så kom jag på att vi ska börja använda våra reflexvästar nu när det är jakt, så vi syns!

Hästarna var pigga och glada. Skönt med lite kallare väder. Men de blir ju svettiga trots att vi har rakat bog och hals på dem.

När vi kom tillbaka tog Karin en cykeltur med Tindra och sen longerade hon Nökkvi. Jag mockade i hagen, gav fåren mat och gick en sväng med hundarna. Sen var det kolmörkt och vi gick in och åt kvällsmat.

Efter maten tränade Karin lite klicker med hundarna. De är så duktiga!!

Nu är det bra kallt! Vi eldar och ändå är man lite frusen. Men det är ju bara att klä på sig!



Nellie i skogen

Kommentera

Publiceras ej