Igår åkte jag hem från jobbet på morgonen. Blev lite pyssel inne på fm.

Efter lunch gick Nellie och jag till skogen. Hon letade upp 2-3liter svamp igen! Nu ser man ju inget själv för alla gula löv! Men hennes nos hittar!

Karin kom senare på em, så då red vi ut på Nökkvi och Beris. Härlig höstdag med sol och värme!
Jag löslongerade Tindra också medans Karin red på Freyja.

På kvällen lagade jag fläskfilé med kantarellsås och bulgur till det. Gott!

Idag blev det också lite fix inne och jag åkte till affären på fm.

På em longerade jag både Tindra och Beris. Tindra tycker att det är jobbigt, hon är ju ganska mycket överviktig ännu.... men Beris gick jättefint med sväv i traven. Så kul att se! Han är ju så fin, men han skulle vara ännu finare med 70-80 kg mindre kropp!

Katur fick en cykeltur med Nellie och mig. På bortvägen var han seg som bara den och ville ligga bakom cykeln, men så fort vi vände gick det bra att springa! Han sprang så fint bredvid utan problem.


Sen var det dags att fixa iordning allt till avslutningen i vardagslydnadskursen. Satte upp tipspromenad och en liten bana där vi hade stafett!

När kursen slutade började det skymma så vi hämtade hem hästarna och gick sen in för att äta.

2 kommentarer

Nina Liljedahl

08 Oct 2010 16:37

Är det någon som dansar regndans, måntro?

Agneta

09 Oct 2010 09:19

Haha!! Kanske det!

Kommentera

Publiceras ej