Igår var jag ledig. Tog en promenad med hundarna efter frukosten. Sen hann jag jobba ute i stallet innan Lena kom och fikade.

Vi ska köpa "loss" Jim så jag skrev på ett papper. Så hann vi prata och dricka kaffe innan hon skulle vidare.

Sen var jag ute och red på ridbanan med Tindra. Det regnade så jag blev jättefrusen. Men hon var jätteduktig, så jag var supernöjd.

Dagen innan red Karin och jag på Nökkvi och Beris och då regnade det också. Inte alls kul nu.....Man blir ju iskall av regnet.


Imorse vaknade vi av....regn. Inte alls lockande att gå ut. Men det gjorde vi, efter frukost och julkalendern

Hämtade in ved, plockade bort lite runt det blivande växthuset och mockade i hagen. Städade lite i stall och sadelkammare också. Hann en del innan Karin kom och det var fikadags. Hon hade köpt med sig färskt vörtbröd. Jättegott!

Efter det gick vi ut och fixade i vindskyddet. Ströade upp med halm och så grävde vi små diken för att leda bort vattnet som stod på ett par ställen. Nu blev det jättebra!

In och lagade mat. Jättegod lax med ljummen pastasallad och saffransdipp. Nu har vi bakat en kaka. Men innan det blir fika ska vi ut en sväng igen.

Hundarna har inte fått gjort så mycket idag. Vi får träna lite inne senare istället. Just nu pussas Jim och Mio med Smilla (nya pudelflickan) och Vilma får en tofs uppsatt.

1 kommentarer

Nina Liljedahl

19 Dec 2011 23:36

I lördags var vi och hämtade hem Minous islandshäst! Han är jättetrevlig, verkar vara en riktig nallebjörn. Han har stora gångarter, jag undrar om det är signifikativt för islandshästar? Du har ju några stycken, har alla de stora gångarter?

Kommentera

Publiceras ej