Aj aj! Skulle inte ha ätit ägg o sill till lunch. Fick ont i gallan (!?) tror jag det är iallafall.

Jag slutade 10 på jobbet idag. Stannade och köpte lite gott bröd som vi åt till kaffet. Det var tranbär i. Karin kom hit ungefär samtidigt som mig. Tomas var ute och plogade.  Denna snö! Det börjar bli problem vart vi ska göra av den.

Efter fikat tog vi en ridtur. Den blev lång! Vi trasslade in oss i skogen och hamnade helt galet. Stackars Tindra var helt slut,kämpade som en galning i den djupa snön. Hon har ju ingen erfarenhet av hur man ska göra när det bär ibland och sjunker ibland! Istället för att försöka dela upp vikten på hovarna så stampade hon till och sjönk nästan alla steg! Kraken. Igår skentur och idag styrkepass! Och på söndag ska jag rida lektion, hoppas att hon laddar tills dess! Imorrn får hon ledigt, för då jobbar jag!

När vi kom hem var vi så trötta. Tog te, ägg och sill till lite lättlunch. (inte så bra!) och nu har jag gjort en lammstek som vi ska ha ikväll.

Hästarna var så svettiga eftersom det är ganska milt ute och de har ju superpäls! De fick stå inne och äta lite mat ett par timmar.

Nu är det dags att gå ut och fodra igen.  Klockan är snart 18.

Kommentera

Publiceras ej