Kom hem efter jobb och handling. Tog lite kaffe och en macka och packade in allt som jag handlat.

Jonna var ute och red med Karin så det blev bara en häst för mig att rida.

Så jag hann lite annat istället. Har tagit ner  hö från logen, sorterat det som var dåligt  och sopat av där uppe.

Sen red jag Tindra och Karin red Freyja. Vi gick bortåt Ängsnäs för att se hur det såg ut  där. Någon hade kört med traktor, så det gick att rida i spåren. Sen red vi lite i den lilla dungen, där det är en crossbana. Så det blev lite upp och ner träning! Några bra töltfattningar på hemvägen också!

När vi kom hem så gick vi in och åt lite blodpudding till sen lunch och satte in en kyckling i ugnen till kvällen.

Sen satte vi igång med projekt "hacka is för att komma in i hötorken". Vi hade spett, grepe och traktor. Jäklar vad det satt hårt! Men till slut kom vi in iallafall! Som tur är så verkar höet vara okej. De yttersta balarna var fuktiga av snö och måste kasseras med sen såg det fint ut.

Jag blev så trött så jag orkade knappt gå in. Tomas sa att vi kunde öppna ett "Naturligt gym"! Nu har jag piggnat till. Druckit kaffe och nu ett glas smultronvin. Inte dumt alls!


Stora traktorn!

Kommentera

Publiceras ej