Har inte hunnit skriva något fast jag varit ledig i flera dagar!

I torsdags var det Kristi himmelfärdsdagen. Jonna var hos oss nästan hela dagen och hjälpte till att måla. Vi målade vindskyddet, det nya. Sen red Karin och hon.

My var också hos oss. Hon hade sovit över hos Karin. De red också en sväng. Så Berserkur blev riden 2 gånger den dagen.

På kvällen åkte vi och köte pizza. Vi var så trötta av allt utejobb så ingen (jag!) orkade laga något.

På fredagen hade vi kalas för att Robert och Tomas har fyllt år.

    

Saga och Moa med Mio.    Kaffekalas.               Tomas, Mi och Robert.       Vi matar fåren.



På lördagen åkte vi och red lektion hos Anna Andersson. Karin på Freyja, jag på Tindra och Tomas fick låna en jättefin häst där.

Jag fick mycket hjälp och ideér om hur jag ska träna. Nu är det bara att hålla i. Dessutom måste fröken Tindra gå ner, helst 100 kg.......


Tomas, Lykka och rid- fröken Anna




Karin på Freyja

Som tur var så tog ingen kort på mig.....

När vi åkte hem så stannade vi och handlade på vägen, vid Fornåsa.

Sen blev det spättafilé med räkröra och färsk potatis när vi kom hem.

På kvällen blev vi så ridsugna så det blev en runda med resten av gänget då. Tomas på Nökkvi, Karin red Thokkadis och jag Berserkur.

Igår, söndag, stod jag i köket hela fm och lagade mat. Planerade lite till kvällens agilitykurser också. Så jag kom inte ut förrän kl 15.

Två kurser  var det. Den första var Karin med på, med Mio. Det blir ju mest passivitetsträning med honom. Lite tunnlar också.

Det var ett så roligt gäng med hundar och folk. Kommer att bli jättekul att se dem framöver. De började med kombinationer på 2-3hinder, flera stycken av dem.

Nästa kurs var hon och Jim med på. Karin hade lite för gott godis, lammkött, så en gång kutade han rätt på tunneln istället för in!

Då var det bara 4 ekipage, men jäklar vad duktiga de var. Två av dem hade tydligen vilat sig i form:-)

Idag hann jag hjälpa till med höet lite. Tomas har fått hjälp av Robert att sortera det. Så nu har vi en hög med fint fjolårshö. Och snart är det dags att ta in nytt....

Jonna kom en snabbis idag med och hann rida Berserkur. Han kanske kan bli lite smalare han med om det vill sig väl.





Kommentera

Publiceras ej