Onsdag och jag äter lite snabb lunch. Makaroner och prinskorv och sen kaffe efter det! Har inte druckit kaffe än idag eftersom Helen hade med sig något chai te som skulle blandas i varm mjölk! Jag gillar ju inte mjölk så mycket men det var gott fast väldigt sött.

Idag kommer veterinären. Har samlat ihop en del som ska kollas, men värst är Beris. En stor knöl mellan frambenen och sen har han trampat på en sten så det gick hål på sulan.

Det är ovanligt varmt för årstiden. Man kan gå i tröja och utan mössa och vantar! Skönt när man är ute hela dagen. Röjer lite i vinterfårhagen just nu.

I helgen flyttade det hit en liten katt! Arold heter han. En kille på ca 5 månader, svart och vit. Han har bara varit inne, men han verkar klara sig bra! Ännu så länge iallafall. Han är kelig och väldigt mysig.

Helgen som var,var jobbarhelg. Långa pass både fredag och söndag. Lördagen hade jag 2 hundkurser. Så helgen bara försvann.

I måndags var Julia här och red med Karin. Det var då Beris trampade på en sten, stackaren.  På eftermiddagen var jag och hämtade Icas matkasse och råmjölk hos Eva Lindblom. Tomas sov kvar i Huskvarna och jag höll på inne hela kvällen, lagade mat, tvättade och plockade. Kom i säng klockan 01!

Typiskt så vaknade jag tidigt igår. Men det var skönt att komma igång när man väl klivit upp! Karin var här och vi fixade ute mest hela dagen. Sen skulle jag jobba kväll och natt, började 17. Då var jag trött.....!

Nu ska jag gå ut och fortsätta ute och vänta på Bitte, veterinär.



Kommentera

Publiceras ej