Nu har det blivit milt ute. Så synd! Det droppar från taket och är blött och trist!

Har gått en liten promenad med hundarna på fm och jobbat ute. Packat ensilage och mockat.

Undrar varför hästarna ska skita där de äter och sen dessutom ligga i det!! De har ju en jättestor hage!

Idag ska jag på jul-lunch med jobbet. Snart dags att klä på sig.

Sen jobbar jag natten tills imorgon. Ledig tisdag- torsdag och sen jobbar jag helg.

Tur att jag har ledigt några dagar för jag har inte köpt några paket än. Ska ju ha några till paketleken. Annars är det bara paket till de små och det är klart!

Mat lagar jag inget i förväg. Men handla hem en del är väl dags.

Julstädar gör jag inte heller. Städar när det behövs (eller kanske lite för sällan!)

Robert, Mi, Hilma, Kasper och Victor kommer till helgen. Det blir inte gott om plats. När Karin kommer så blir vi 8 pers och 5 hundar! Egentligen trängs vi i 1 rum och kök. För däruppe är ju bara sovrummet. 

Det blir som "förr i tiden" i torpet!

Finns det hjärterum finns det stjärterum!!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 




 

2 kommentarer

Mariann L

17 Dec 2012 18:35

Åh vad han njuter! Visst är det så att bara man vill så går det!

Nina Liljedahl

18 Dec 2012 08:31

Ja det viktigaste är att man får fräffas!
Hur delar ni upp er på natten?
Det är det som har varit svårast, tycker jag.
Nu är vi tretton personer, barn, barnbarn och respektivesom vill ha en sovplats. Mamma och Mikko åker ju hem på kvällen tack och lov.
Jag hoppas vi får torpet klart, men det har blivit lite extrajobb för mig nu så jag vet inte säkert än.

Kommentera

Publiceras ej