Sov till 8 idag med. Fm var lite halvslapp. Karin kom och hade köpt med sig färskt bröd, så vi fikade innan vi kom ut vid 11 tiden.

Vi packade foder och mockade som vanligt. Tomas började med fårstaketet. Vi håller på med en permanent hage till dem. Annars har vi ju hållt på med flyttbara elnät. Men på vintern är de svåra. Elen funkar inte och när det snöar så lägger det ner sig, så fåren kliver bara ut.

Så fort hagen är klar så släpper vi ihop våra tackor igen. Halva gänget är ju betäckta nu. Just nu står de i en liten hage och den andra gruppen är inne i stallet  tills hagen är klar.

Efter lunch kom Julia och red med oss. Det var Karin, Julia och jag. Idag red vi bort till banvallen. Härligt! Men hästarna blev ganska trötta. Iallafall min, som har lika dålig kondis som mig!

När Julia hade åkt hem så åt vi lunch. Då var klockan 16! Sen försökte jag hjälpa till lite med staketet och Karin cyklade en sväng med Freyja och Jim. Då blev det helt plötsligt svart! Vad fort det gick då!

Kvällen gick också snabbt. Jag har jobbat lite vid datorn och Karin och Tomas har försökt beställa biljetter till Japan, vilket verkar var svårt!



3 kommentarer

NIna L

27 Feb 2012 13:29

Sv: Ja, vi har släppt in Da CApo och Karat till övriga hingstflocken. De har gått tillsammans tidigare men det tar väl ett tag innan den nya rangordningen är fastställd. De sprang en hel del periodvis i går men däremellan var det lugnt.

Erika

27 Feb 2012 22:06

SV:

Tack så mycket. :D

Jaså ? jag provred som sagt en idag.

Ska rida i den imrogon igen, jag trivdes men hästen visa inga tecken på varken trivas eller van trivas.



Så de är väl gott tecken antar jag. :)

prövar med padd under imorgon vill inte ha för vid sadel, inte för trång heller.

men en padd en tid underlättar säkert.

Sara

28 Feb 2012 15:06

Hej! Jag hoppas du kan hjälpa mig....jag ägde för länge sedan en häst som din granne nu verkar äga om jag fattat det rätt? Han heter Fagur från Fagerbjörk. Jag såg nu när jag googlade på hans namn att hans andra ägare i livet Sanna, (som alltså köpte honom av mig)efterlyste honom....jag trodde inte det var sant, jag har så länge försökt ta reda på var han finns, men inte lyckats få tag på Sanna. Vore supertacksam om jag bara fick veta var han finns.....vi köpte honom som föl och jag sålde honom till Sanna när han var 13. Jag äger fortfarande hans kompis som han växte upp med, shettisen Mango som är 26 år.



Mvh Sara



[email protected]

Kommentera

Publiceras ej