Idag känner jag mig inte bra alls.

Jag kommer att vara hemma från jobbet tisdag och onsdag . Helt jäkla slut.

Igår när vi druckit förmiddagskaffe och jobbat ute en stund så red vi en sväng. Marie kom också, så då var det hon, Tomas, Karin och jag.

Det var svinkallt stundtals när det blåste. I skogen var det skapligt. Men jag var helt genomfrusen hela kvällen efter ridningen och hade ingen lust att gå ut sista fodringen. Inte Tomas heller, men det gjorde vi såklart ändå.
 
Det går åt mycket foder nu när det är så kallt. Vatten också! Idag har jag fyllt på 7 hinkar i hästarnas thermobar.  Det lär bli några till innan kvällen.

Inatt frös jag som sjutton. Visserligen har vi kallt i sovrummet, men täcket är jättevarmt så jag tyckte det var konstigt. Men imorse kände jag att jag inte var så pigg. Ont i kroppen och jätteseg.

Så efter morgonfodringen som tog en timme så försökte jag vila och kolla på tv. Gick sådär.... pysslade med lite annat och sen var det dags att gå ut igen vid 12 och fodra. Men klockan 13 började repris på melodifestivalen, så då låg jag i soffan i 1,5 timme!

Kl 15.30 var det dags att gå ut igen. En promenad till brevlådan med hundarna och sen ge hästarna lite mellanmål.

Nu har jag duschat (känns lite bättre då) och sitter och dricker te. Ska ta en liten träningstund med hundarna som har haft det lite halvtråkigt idag. Tagit fram belöningsmaskinen.


Mest vilat idag......




1 kommentarer

Nina Liljedahl

10 Feb 2012 14:39

Hoppas du kryar på dig!

Det verkar vara rätt så många som är sjuka nu. Inte roligt alls!

Kommentera

Publiceras ej