Ikväll kom Karin och jag hem från Blå stjärnans hundläger som vi höll i, på Berga naturbruksgymnasium.

Det började inte alls bra, kommunikationen hade verkligen brustit någonstans när det gällde vad vi skulle göra.....

I morgon ska jag ringa och prata om det med kansliet.

Som tur var så var det väldigt trevligt folk och vi hade tur med vädret. Det regnade bara lite på lördag förmiddag.

Vi var 14 stycken med Karin och mig, så det blev ju ett gäng! Vi har spårat, kört kantarellsök, tränat lite klicker, haft hundmassage, första hjälpen för hund och gått promenader och ätit god mat!

Mio har varit jätteduktig! Han är ju så duktig på att vara tyst och passiv. Otroligt duktig! Så fort jag binder honom så lägger han sig, medans de flesta andra skäller och hoppar och bär sig åt! 

Han är en bra förebild!

Sen när han får jobba med något så är han på direkt. Lätt med av och på knapp.

När vi åkte hem så stannade vi på Nyköpingsbro och handlade lite. När vi kom ut till bilen så stod en mamma med 2 små flickor och tittade in i vår bil! De ville klappa hundarna! Så det blev en stunds klapp och kram-kalas. Fler kom fram när de såg att det var snälla hundar som ville bli klappade! Mys-mys!

Nu har jag duschat och tar en kopp kaffe. Klockan är 23.50. Men nu är det semester, så det är luuuungt!!




Kommentera

Publiceras ej