Började dagen med besök hos sjukgymnasten. Men det känns sådär......Jag får så ont efter besöken och sen kan de inte säga vad det är heller. 

Sen åkte jag hem en stund innan det var dags för Mio, Jim och mig att åka till Valla djurklinik. Jim skulle vaccineras och så skulle jag fråga om Mios testiklar som inte kommit ner.

Jag är så stolt över mina hundar ibland, så det är inte klokt! När vi kom in så var där flera hundar och katter som satt och väntade. Mio och Jim viftade på svansen åt alla!! Lade sig snällt bredvid varandra.

Inne hos veterinären pussades de förstås lite väl mycket, men de älskar ju folk......

Sen ut i väntrummet igen och då var det "knökafullt" där. 8 nummer före oss i kö och hela väntrummet var fullt av hundar. Mina viftar på svansen och lägger sig fint när jag ber dem. De är ju underbara sådär! Inte en enda ond blick utan bara gjädje.

Jag har egentligen bara ett problem med dem som är skitjobbigt! När vi är på promenad här hemma i koppel och vi får möte. Då blir de galna. Det har blivit ett inlärt beteende. De skäller och flyger på varandra. Jag måste träna detta. Men hur? Vi möter ju nästan aldrig någon.

Här hemma kan det komma hur många hundar som helst och till och med skälla på dem utan att de bryr sig. Även gå förbi hundar som skäller i trädgårdar..
Det är bara i just den situationen. Får väl fixa en hundmöteskurs och vara med själv!!!

På kvällen red Karin, Marie, Matilda och jag ut. Jim fick följa med. Längst ner i skogen möter vi en älg!!! Den var jättenära och visste inte vilket håll den skulle springa åt. Som tur var såg inte Beris den, för han är livrädd för älgar! Jim var upptagen av någon doft så honom hann jag lägga ner. Efter det vände vi och red i full fart bort. Jim hade fullt sjå att hänga med!! Det blev en supersnabb galopp i backen och Matilda red barbacka......

Nu har Karin och jag kokat kräftor. Jag visste inte om jag skulle fixa att koka dem, men det var faktiskt jag som plockade upp dem och doppade ner dem i kokande vatten. Överaskade nästan mig själv....

Hundarna var mycket intresserade:









1 kommentarer

Christina

12 Sep 2012 23:06

Det går inte att skvallerträna dem då? Gör de lika dant även om de går själva? Izze och Elviz triggade varandra vid hundmöten så båda var hemska även om det egentligen bara var Izze som hade problem och skällde och gjorde utfall om man gick med dem var för sig. Luska ut vem det är som drar igång det och fokusera på att få honom att fixa det?

Kommentera

Publiceras ej