Klockan är över midnatt, men jag väntar på att tvätt ska bli klar. Så jag kan lika gärna skriva så länge.

Idag slutade jag 10. Åkte och handlade i Charlottenborg på hemvägen. Skrev upp 5 saker och kom hem med 4 kassar..... Jo men vi blir ju några i helgen.

Imorgon kommer Robert, Mi, barnen och Victor från Uppsala. Längtar!!

Härligt att få vara allihop några dagar, även om det blir trångt här hemma. 6 hundar är det ju med!

Imorgon jobbar jag, men jag får ju träffa dem på måndag!

Idag har vi varit ute några timmar innan det blev mörkt. Jag mockade hos baggarna som är inne i stallet och hos kaninerna.

Sen vallade vi med alla tre hundarna. Bara korta pass, men det räcker! Man behöver inte stå och mala! Jim gjorde ett långt fint hämt! Lyssnade dessutom jättebra på Tomas. Jag körde med Mio och Allie.

Vi fyllde på hö och halm så det ska finnas lättillgängligt. Hoppas att vi kan köra upp höet till logen i veckan när vi är lediga. Det är inte bra att det ligger kvar i torken nu när det är så fuktig luft. Några balar hade redan börjat mögla och det vill vi ju inte!

Jag har klarat mig bra några dagar med att minska på kolhydrater. Det har inte varit så svårt jag har bara inte ätit pasta, ris, potatis eller bröd. Bara några finn-crisp idag till kaffet.Till lunch åt vi kyckling nuggets (egna) och ungsbakade grönsaker med en jättegod sås. Man kokade charlottenlök och dragon i vinäger. Rörde ner det i smetana när det svalnat. Mums!

På kvällen åt vi ostbricka. jag tog en finncrisp men sedan bara ost och lite päron. Gott!

Det vore ju kanon om värken kunde minska lite på detta viset. Idag har jag stoppat i mig 4 iprén. Inte bra, jag får hjärtklappning av dem.





Snart kommer de här 2 gullungarna!!                                          Fotograf är jag!

2 kommentarer

marianne

25 Dec 2013 08:50

Lite trist att jobba på julafton när barnen kommer, men så är det ibland....någon måste jobba och du hinner ju träffa dom en del i alla fall :)

Att ta bort snabba kolhydrater är egentligen inte så svårt, bara man hittar något att ersätta potatis, ris och pasta med....när jag balanserade upp min kost gick jag ner ca sex kg på några veckor....alltså såg till att jag fick i mej rätt proportioner av kolhydrat, fett och proteiner. Normalt så äter vi alldeles för lite protein och på tok för mycket kolhydrater.
Det är ju självklart att kroppen påverkas av det vi äter, var det någon på FB som hade åsikter om det? Eller var det allmänt?
Klart du får vara med i vikt(igt) det verkar ju som om det blir en nystart efter nyår ;) egentligen tycker jag det är lite fusk att släppa allt bara för att det är jul eller något särskilt ska hända...men det är vad jag tycker ;) Var och en gör så klart vad den tycker är bäst och passar den...jag vet att det är svårare när men inte är konsekvent...då får man ju börja om hela tiden...att vänja sej av med sina olater....jaja...hur som helst...du är välkommen med in i vår lilla grupp :)

Nina Liljedahl

25 Dec 2013 20:42

Läste Mariannes kommentar här ovan, vad kul om du går med i vår Vikt(igt)-grupp! Jag måste skärpa mig rejält med att publicera mina viktinlägg, jag har bara blivit sämre och sämre på det. Men är man noga med att publicera inläggen så är det lättare att hålla sig ifrån onödigheter.

Jag tror också på det där att minska på kolhydraterna, vi äter ju så himla mycket dåliga kolhydrater i form av socker eller vitt mjöl. Däremot bryr jag mig t ex inte om att morötter och majs innehåller mycket kolisar, jag tror att nyttigheten av dem uppväger kolhydratinnehållet.

Det blir spännande att höra hur det blir med din värk, om den blir mindre när du drar ner på kolhydraterna.

Kommentera

Publiceras ej