Och jag sitter i fotbad. Tänkte fortsätta att skriva julkort. Men det kan jag göra imorgon.

Imorse sov vi till halv 9! Fick nästan en chock. Jag som alltid vaknar tidigt.

Så kom kusin Marie lagom när vi skulle gå in från fodringen. Hon skulle rida, men det regnade så hon hängde med in istället och drack kaffe.

Karin kom också. Efter kaffet körde vi lite hundträning. Jag visade hur jag gjort igår, när jag började med mina och träna "match to sample". En slags visuell id-sök kan man säga! Karin gjorde med Vilma och Smilla också. De var så duktiga! Ska försöka filma imorgon.

Ikväll fortsatte vi med nästa steg. De var superduktiga! Snacka om att man lär sig mycket själv! Fick ändra kriterierna hela tiden. Med Mio gjorde jag för lätt och med Allie för svårt! Jimpan är lättast! Han fattar innan man ens börjat!

Idag har vi mest varit inne. Förutom när vi fodrat och sen var Tomas och jag på Tuddarp och tömde en hel transport full med skräp!

Har lagat mat och bakat en hallon/blåbärspaj och sett på sista avsnittet av "Så mycket bättre".

 

 

1 kommentarer

marianne

15 Dec 2013 11:58

Härligt skönt med fotbad, det gör jag alldeles för sällan.

Jag hänger inte riktigt på träningen?!
När ska jag belöna henne? Hon galopperar ju iväg och jag kommer inte i närheten av henne? Morot är hennes favoritgodis, men om jag ska belöna med det hon vill så ska jag ju låta henne springa?
Förlåt om jag är trög :( Jag behöver nog någon som visar.

Då hade du ju ett bra försprång när det gällde den där psykologin :) Angående den autistiska killen jag hade kontakt med, så hade jag ingen erfarenhet alls av sådant och jag hade inga idéer om något, jag stod mest på sidan och såg på...om man kan säga så?!

Kommentera

Publiceras ej