Förra veckan var kurser och jobb som vanligt. 
 
Jobbade också en del i trädgården. Krattade bort alla löv som låg kvar och så har jag rensat fram alla landen. Det är så roligt att se allt växa upp. Man kan nästan se det från dag till dag.

I fredags började jag på vallkurs i Linköping. Kul, men svårt.....
Jag ska snart åka till Lena och träna lite.

I helgen har Karin varit i Göteborg så pudlarna har varit här. Fullt upp!

På lördagen hade jag först min roliga valpkurs med 9 stycken små gulliga valpar! 

Tomas var  och  tittade på en ny höpress som vi ska köpa. Inte en ny, men begagnad!  

Sen maskade vi av alla fåren med lamm. Inget lätt jobb direkt! Och jag ville inte vara inne ibland dem med mitt knä, så Tomas fick brottas med dem själv. Jag mätte upp och räckte fram sprutan!

På kvällen åt vi lammkött. Vi tog bort köttet från en sadel och skar i skivor, bankade ut dem lite och stekte till rösti och kantarellsås. Så himla gott! Tur att det blev varsin matlåda!

Igår var Helen här hela dagen. Vi var på granngården och handlade. sen planterade vi i växthuset, grillade lunch och satte staket till fåren. Vi har arrenderat gräsplätten utanför vårt hus, så vi kan ha fåren där. Jättemysigt!!

Tomas och jag höll på ute till klockan 22! Då gick vi in och åt kvällsmat, sen orkade vi inte ett dugg mer! Hundarna var lika trötta och ville inte ens gå ut och kissa!

Nu har vi den här utsikten från köket:

2 kommentarer

Nina

10 May 2013 22:58

Åh vad mysigt med fåren utanför fönstret!

Javisst är det varmt! En dag nu i veckan hade jag bara bh och kort kjol på mig när jag var ute och grejade. Hur skönt som helst. Måste fixa fler korta kjolar, de är så bra för det blir inte så skarp gräns mellan solbrända och vita ben ;-)

Jag skrev svaret på din kommentar, på min blogg som du märkte. Tänkte att det kanske var fler som undrade samma som du.
Vi har peppar, peppar inte haft någon kolik någon gång på någon häst. Jag tror att det beror på att de har mat hela tiden, de flesta har ju fri tillgång och de som inte har det får ju sin mat i hönät så de har ju i princip mat hela tiden också. Hur många gånger om dagen fodrar ni era hästar? Jag vet att på MORF sjönk kolikanfallen drastiskt när de började fodra ytterligare en gång till per dygn. Fast det kanske är just av gräs dina får kolik?

Agneta

11 May 2013 08:32

Vi har inte lyckats se något samband mellan mat och kolik. De har haft i princip alla årstider. Vi har ju vatten i uppvärmd balja (det brukar alltid veterinären fråga om , det är tydligen en orsak att de dricker för lite)och fodrar minst 4 ggr/dag och halm har de i vindskyddet (det äts mkt av)
Ett tag trodde vi att det var ormbunkarna som de smaskade i sig. Läste att de kan vara giftiga. men som sagt, det verkar inte bara som det är en grej eftersom det är olika årstider!

Kommentera

Publiceras ej