Det var svinkallt ute i morse. Fick gå in efter mössa och sen även hämta varmare jacka i boden. 
 
Karin kom tidigt så vi fikade och grejade med lite kort som jag ville skanna in.

Sen gick vi ut, hon red på Freyja medans jag ägnade lite tid i växthuset och utanför. Hundarna busade runt i trädgården.
 
Mockade och tog fram hö från torken. När det var klart gick vi en liten sväng med hundarna.

Karin åkte iväg till jobbet och jag fixade lite mat. Sen var det som om luften gick ur mig. Jag blev så trött! Mådde lite illa och kände mig helt slut. Fick vila en stund innan det var dags att gå ut igen.

Vi har fått en ny hyresgäst i trädgården, en igelkott.Fotade den lite grann!

Hundarna och jag gick ner till fåren med hö och sen pratade vi med grannarna en stund.

Kom in vid 18 tiden helt stelfrusen! Tog en kopp te för att tina upp.

När Tomas kom så lagade vi potatisgratäng och fläskfilé. Det var länge sedan vi åt gratäng!

Såg lite på Idol innan ögonen föll ihop!


 

2 kommentarer

Nina Liljedahl

24 Oct 2013 12:48

Vilket vackert kort på igelkotten!

Jag har också känt mig lite småsjuk ett tag. Värk i bihålorna framför allt och då sprider det sig till "tandvärk" i större delen av munnen och så blir jag helt öm även i huden i ansiktet. Inget roligt alls!

Nä det kanske är så att det finns många hästägare som vet alldeles för lite om hästar...främst ungdomar, de är ofta väldigt duktiga i sadeln men gör ofta det stora felet att de förmänskligar hästarna. Jag är inte heller någon fantast av täcken, men ibland kan de nog kanske fylla sin funktion?

marianne

29 Oct 2013 08:11

Vad kul med en igelkott i trädgården, det var längesen jag såg någon.

Hur har det gått? Har du fått något ur Jim? Jag har inte haft ro att försöka, förlåt förlåt :(

Kommentera

Publiceras ej