Jag får utslag av medicinen jag äter. Nässelutslag. Jag frågade läkaren om det sist. Jag är alldeles rödprickig på kinder och rygg. Men han sa att det fanns inte mycket annat om jag inte vill ha morfinpreperat. "Och det vill du väl inte" sa han.

Så jag fortsatte ändå. Men det kliar som tusan! Igår kände jag mig ganska okej. Inte mycket värk. Så jag tänkte att jag tar den inte på kvällen och ser om det går ändå.

Vaknade inatt och hade vidrigt ont :-( Men jag försökte stå ut och tänkte att jag tar när jag går upp.

Gick upp vid 6 och haltade ut och fodrade. Vid 7 ringde jag till ortopeden. Sköterskan sa att jag INTE skulle ta tabletterna om jag hade sån reaktion. Dessutom har jag svårt att svälja ibland, det var också en biverkning.

Ta panodil så länge så hör jag av mig sa hon. Jag tog 2 stycken och sen sov jag hela fm.

Då ringde hon och väckte mig och frågade hur jag mådde. Alla sköterskor är faktiskt toppen där. Ta 8 panodil om dagen sa hon, så ska jag prata med läkaren och sen hör jag av mig.

Ingen har ringt mer, men som tur är så hjälper panodilen en del iallafall. Men jag får känslan varje gång jag ringer, att jag är en besvärlig patient......

Vid lunch kom Karin så då hängde jag med ut en stund. 

Sen har jag bara varit i affären och handlat för det var extremt tomt i skåpen. 

Nu åkte Karin och Tomas och ska rida lektion hos Anna. Jag ska duscha, poppa lite popcorn och vänta på Let´s dance!


Vägde mig imorse och tänkte att jag står väl kvar på samma än, eftersom jag gjort det några veckor. Jag fick titta 2 ggr!
54,4 vägde jag. 2 kg ner! Blev förvånad!

2 kommentarer

marianne

05 Apr 2014 06:39

Grattis....TVÅ kilo!!! det är inte illa minsann...
jag glömde väga mej igår men mätte med bandet och ingen förändring..har bara inte hunnit skriva inlägget.

Det där med biverkningar är det som gör mest motstånd hos mej...det är svårt för läkare att övertyga mej om att jag behöver medicin, jag har hellre ont och leker martyr.
Nässelutslag är väl en vanlig biverkning? Jag har för mej det, obehagligt när det påverkar halsen....
hoppas du klarar dej på panodil ett tag så du slipper de där biverkningarna.

Stina

05 Apr 2014 19:32

Oj, 2 kilo - Grattis !!! =)

Men vad tråkigt med biverkningarna, och det finns annars bara morfinpreparat att ta till ?

Kommentera

Publiceras ej