Jobbade igårkväll och natt.
 
På hemvägen handlade jag mat, var och köpte 2 hemstickade mössor (av en väns mamma) och så mötte jag upp Karin och tog med mig pudlarna för hon skulle jobba i Vadstena hela dygnet.

När vi kom hem drack jag kaffe och gav hundarna mat. 

Sen kom solen. Tänk vad glad man blir. På med kläder och ut! Kort promenad med vovvarna klarade jag av och sen mockade jag flera kärror skit i hagen. Det ser vidrigt ut, trots att vi mockar varje dag!

Hundarna fick ligga bundna i solen, iallafall 3 av dem.Jag var ju mest på baksidan och jag väntade besök från en hund som var omplacerad genom Hittehund. De var på väg från Stockholm till andra sidan Vättern. Hon ville köpa en sele till sin hund. Snacka om långväga kunder!

När hunden och matte åkt iväg igen fick mina vara lösa och leka och greja bäst de ville. Det blev nästan snöfritt idag!

Efter lunchen åkte alla dogs och jag till Vadstena och köpte hundmat och lite annat gott till dem. 

Bland annat såna här klövar!! Vilma pudel var nog mest förtjust i dem.

 



När jag körde hem därifrån kände jag hur trött jag var. Det bara sved i ögonen. Men när jag kom hem satte jag på te och tog lite mellis. Tomas skulle snart komma så vi kunde gå ut och fixa stallet.

När vi varit ute skulle han byta bromsar på bilen så jag la mig i soffan och somnade bums. Sov till 22 och kom på att vi inte hade ätit! Började steka korv och gav de stackars hundarna mat! Då kom Tomas lagom in. men vi gick med hundarna först och åt sen, så vi har nyss ätit kvällsmat kl 23.45......

Ska hoppa i duschen. Imorrn  bitti ska jag till bästa sjukgymnasten Lena igen. 


2 kommentarer

Anita

18 Feb 2014 06:58

Smarrigt, hihi!

marianne

18 Feb 2014 13:43

Ibland går klockan alldeles för fort...men en liten supé är väl bara romantiskt hihi

Jag har aldrig sett såna klövar till hundarna, är det djuraffärer som säljer de?

Men då har ju du med följt planen sen du var barn :)
Jag prinsessa? Vad gullig du är <3
Att ta reda på Avas temp har kommit bort i allt annat vi måst jobba med...men nu ska vi ta reda på den.

Kommentera

Publiceras ej