Fasen vad fort veckorna går!
 
I onsdagsmorse var jag hos en osteopat i Linköping. Har väntat ett halvår på att få komma dit.
Det var en märklig upplevelse!

Jag är så rädd att de ska "ta i för hårt" sedan jag var hos kiropraktorn och blev ändå sämre i kroppen. Men det var ingen fara! Visst var det lite obehagligt när det knastrade och knakade i mig, men han gör bara mjuka rörelser.  

Det var verkligen annorlunda. Han tryckte på magen samtidigt som han roterade mina ben!

När jag gick därifrån känndes det som om benet satt löst istället för fastspikat på kroppen! Jag fick stor rörelse i det. Fast det gör ju fortfarande ont förstås. Det är ju inget trolleri! Dels har jag inga muskler runtomkring  höften och sen får man lite träningsvärk efter behandlingen. Han undrade vad jag gjort eftersom höftkulan satt helt fel! Ja inte vet jag! Kan det bli så av att man haltar?

Jag ska till Lena på tisdag. Hon har fyskliniken i Linköping. Proffsigare människa har jag aldrig träffat! Hon är sjukgymnast, men så mycket mer än de andra jag har träffat. Men det kanske blir så när man har eget företag!

Hon har hjälpt mig förut, i somras och höstas. Men eftersom jag får betala henne privat så tyckte hon att jag skulle gå till lassarettet i Motala istället. Där får jag inte komma förrän jag har gått artrosskola och det har jag inte kunnat pga att jag varit sjuk. Men i mars har jag fått ny tid. Får se vad det ger.

I onsdagskväll jobbade jag och kom hem igår morse. Karin kom med sina pudlar. Vi hann och fika och hon gick en sväng med hundarna innan hon skulle till jobbet.

Jag tvättade och städade lite. Vilade mellan varven. Och det vanliga utejobbet!

Snart kommer Karin igen, hon har jobbat ett dygn hos en brukare i Vadstena.

I eftermiddag ska jag till en hund som behöver hjälp. Hundägarna tror ofta att de behöver hjälp, men jag tänker att hunden behöver hjälp att få sin ägare att förstå sig på den! Det är sällan hundars fel att relationen inte funkar.

Viktinlägg idag! Jag står kvar på samma 56.8 kg. Det är helt okej! Hade ju tänkt att det skulle ta lite tid, men de första kg försvann fort!

Nu ska jag tvätta av ugnen, den står och bubblar med såpa i just nu!


 
 
 
 
 
 

5 kommentarer

Nina

07 Feb 2014 10:43

Vad skönt att du står stilla i vikt, så du inte går upp något. Det kan ju vara lätt hänt när man gått ner så snabbt.
Hur tillreder du dina bönor och linser? Köper du frysta eller torkade?
Jag har fått lite dille på wokgrönsaker, tycker att de passar till nästan allt.

Vilken tur att du äntligen fick komma till osteopaten! Och vad skönt att han fick kulan rätt! Hoppas nu att den håller sig där den ska, så du sakta men säkert får bygga upp rätt muskler. Då borde väl värken ändå bli bättre/försvinna?!

Anita

07 Feb 2014 11:01

Fina bilder :)

SV; Jag masserar med en massageapparat från OBH

Stina

07 Feb 2014 20:03

Då är det min tur att säga att allt utom upp är bra =)

Nilla

08 Feb 2014 01:45

Håller med dig, så många missförstådda hundar det finns:(

Skönt, ingen viktuppgång för dig! Det är bra :)

Älskade första bilden, både barn och hund tittar nyfiket ner i badkaret:)

marianne

08 Feb 2014 16:18

Kanon, allt utom upp är toppenbra :)
Det är många som tror att det bara är att skaffa ett djur och inte begriper att det krävs en del för att få ett trevligt och positivt djur....hund som häst eller katt eller vad det nu är...

sv: mina höns går fritt så länge det inte kommer någon jägare och säger att det är drev mellan sjöarna, för då kommer det säkerligen en hund och nyper en höna, de vintrarna när det varit riktigt kallt stänger vi luckan så får dom hålla sej inne helt, annars har dom en egen inhägnad gård dom kan välja på att vara ute på eller inte.
Vi har serverat både räv och rovfågel middag med våra höns men det är så´nt man får räkna med, hellre lyckliga fria höns och goda ägg...det är ett par om året som stryker med, men de vilda djuren är också hungriga och det är ju naturens gång, även om jag blir ledsen ibland när det är någon extra fin höna som går åt. Eftersom de är vana att gå fria så har dom ett bra varningssystem och har bra uppsikt så oftast klarar som sej undan.

Kommentera

Publiceras ej