Jaha, snart är denna dag också slut. Legat mest i soffan idag med. Fast bara tagit värktabletter en gång iallafall.

Jag har tittat på alla 3 avsnitt av Fröken Frimans Krig. Det var en underbar liten miniserie på 3 delar. Se den!

Imorse var jag med ut och fodrade men sen orkade jag inte gå med ut mer. Karin och Tomas har ridit 2 hästar var och utejobbat. Hundarna och jag har varit inne.

Jag lagade iallafall lunchen. Grönsakssoppa och pannkakor. Mättande och god soppa med mycket olika grönsaker och 2 pannkakor, fast jag försöker äta mindre kolhydrater.

Men jag har ett par böcker om GI diet så jag kör lite av dem recepten. Det blir lite egendiet och inte någon ren LCHF som en del andra använder. Jag gillar inte en massa fett som de äter, utan det får bli lite allmänt nyttigt!

Jag ska redovisa vikten varje fredag i viktgruppen och eftersom jag skrev 60 kg förra veckan som startvikt så blir mitt andra idag: 58,3 kg.
 
Hoppades kunna gå ner till 54-55 i sommar så det är ju en bra början!

Nu ska Tomas och jag göra varsin smoothie. Lite sent mellis.

 



5 kommentarer

Nina Liljedahl

03 Jan 2014 19:51

Men Grattis! Vilken viktminskning!! -1.7kg på en vecka är ju toppenbra :-D

Jag gillar Pauluns müsli jättemycket (men fy vad jag fiser av den...ursäkta uppriktigheten hihi). Jag har också köpt gröten, men den gillade jag inte alls, så nu äter jag den som müsli i stället och det är jättegott (men magen reagerar som på müslin).

Nina Liljedahl

03 Jan 2014 19:52

Glömde....vad har ni i era smoothies?

Helén

03 Jan 2014 23:07

BRA JOBBAT <3

marianne

04 Jan 2014 08:46

Men wow!!!!
Vilken start på nya året :)
Vad duktig du är som gör smooties, jag är för lat trots att det är så himla lätt.
Du kan ju göra pannkakor på dinkelmjöl? Jag gillar inte heller ren LCHF...för mycket fett för mej med.

Men stackars dej som har så ont :( hoppas det ger med sej lite så du slipper ha det så här. Har du provat back on track än? Ett par byxor eller en filt att lägga om höften kanske skulle vara skönt?
Jag har en hel del och mitt senaste tillskott är en schal som jag fick av Maria i födelsedagspresent....det går inte att beskriva hur skönt det är för mina trötta axlar.

marianne

04 Jan 2014 08:48

Jag hoppas inte det tar fem år att få sovrummet klart, men man vet ju hur det är....alltid är det några småsaker som aldrig blir klara...

Kommentera

Publiceras ej