Igår och även idag har det varit jättevarmt! 
 
Igår var Maria här på fm och red med Karin i hettan. Att de orkade! Jag håller mig inne eller i skuggan.Gillar inte värmen.

På kvällen hade vi avslutning på agilitykursen. Det var fortfarande jättevarmt klockan 18, men vi tog det lugnt. Alla hundar provade gungan första gången och det gick jättebra.

Vi har ju vänt lite på dygnet, så det blir sovmorgon till mellan 8 och 9, sen är vi uppe halva natten! Tittar på film och äter.
 
Ikväll bakade vi tortillabröd kl 22! Gjorde tacos. De var mycket godare än köpta och vad lätt det var!
 
 
 
Annars idag har jag sytt. En gardin till hallen i somrigt blommigt tyg och sen börjat på en klänning till Hilma. Men den ser så smal ut så jag måste mäta lite på henne innan jag fortsätter.

Helen kom en sväng på em efter jobbet. Tog en kopp kaffe och så gick vi en kortis med hundarna. Det blir inga långa promenader med dem  på dagen. Men ikväll cyklade vi igen. Idag blev det drygt 4 km. Bra träning för mig med!
 
Gjorde "isglass" till vovvarna idag. Blandade deras färskfoder i vatten och frös in. Bra när det är varmt ute.

 
 


Tomas håller på med transporten. Passar på att byta både det ena och det andra när han väl kom igång!
 
Imorgon ska vi försöka komma iväg till soptippen lite skapligt. Sen måste jag åka och köpa hundmat.

Kanske ska sätta klockan!
 
 
 
 

1 kommentarer

marianne

25 Jul 2014 09:44

Det är lätt att vända på dygnet nu när det är så varmt, det är ju inte förrän på kvällarna man orkar göra något. Mitt problem är att jag oftast inte sover särskilt mycket längre på morgonen.

Strongt att orka byta golv och fixa med transporten...:)

Janne har hållit på i rummet, jag fattar inte att han orkar, men jag är förstås glad att han gör det :)

Kommentera

Publiceras ej