Tomas sover för han ska jobba imorgon. Egentligen börjar hans semester imorgon men det blev  visst problem på jobbet.
 
Idag drog jag iväg till Ikea på fm när vi hade fikat. Måste ha en byrå, då alla mina sommarkläder ligger i kartonger. Hur kul är det?  Vårt sovrum är ju under renovering och har varit i många år........ Har just nu lite kläder i en byrå i det tillfälliga sovrummet och resten i vardagsrummet. Jodå man vänjer sig.

Nu köpte jag en rejäl Malm byrå som vi kan ha sen i sovrummet, tänkte jag.

Skulle bara ha byrån men passerade tygavdelningen och hittade 2 fina till köksgardiner.
 
 
 
Sen var jag inne på Maxi och bytte ett par skor som jag köpte till Hilma här i Motala. De var för små, men i Linköping hade de rätt storlek!
 
 
När jag kom hem bad jag Tomas ta några kort på mig med hundarna.






Sen har vi spelat lite basketboll utomhus idag.


 
 
 
Jag har mockat och fixat hos hästarna. Sen plockade vi fram agilityhindren, för imorgon ska Karin ha kurs här.

Då såg jag våra ljusblå köksmöbler på logen och blev sugen på att ta in dem. Men det blir nog för trångt med kökssoffan, synd! Får mäta och fundera.

Gurkorna växer som tusan nu. Får plocka in massor varje dag. En del har vi saltat med.
 
Vi avslutade kvällen med att titta på Islandshäst SM på kanalen Horse 1 och åt entrecoté, mums.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

2 kommentarer

marianne

07 Jul 2014 13:51

Gör ett nytt försök att kommentera...
Det tyget med svart botten är verkligen supersnyggt, syr du själv sen? det är förstås inte så invecklat om man har en medgörlig symaskin. Min har stått oanvänd nästan hela tiden jag bott här, så den skulle nog behöva en översyn innan jag ska använda den.

Bilden på dej och hundarna är så fin, som en tavla :)
Härligt att du kom upp på hästen, du kommer nog snart att klara både sitta upp och av snart.

Jag blir lite rädd när du berättar om ert sovrum, det händer inte så mycket här heller just nu och jag hatar verkligen denna röra, den gör mej stressad...men jag hoppas Janne sätter fart nu på sin semester.
Hur mycket har ni kvar som ska göras? Vi är inte ens i närheten att välja färger eller nå´t :(

sv: jag gillar värmen, det är skönt för kroppen, men eftersom det hela tiden finns så mycket som ska göras är det ju bättre om det är lite svalare.

Stina

07 Jul 2014 20:56

Tyget till vänster var riktigt läckert !

Va kul med fin bild på dig och hundarna, jag tänke försöka få ngn att prova fota mig och alla hästar - hur nu det ska gå ihop sig *s*

Kommentera

Publiceras ej