Klockan är 23.45 
 
Idag hade jag lite kloklippningn och örontvätt på vovvarna. Klippte min egen lugg också. Det blev skapligt! Jag har ju svårt att komma iväg nu när jag inte kan köra själv. Annars klipper min frissa luggen mellan gångerna jag klipper håret, om jag vill. 

När vi hade druckit kaffe så åkte vi till Maxi. Jag hämtade ut ett nytt fästingmedel på recept till hundarna. Det är en tablett som inte går på organen. De flesta andra innehåller ju nervgift. Mio tål inget av dem, så jag hoppas att detta funkar bra. Det ska enbart lägga sig i underhudsfettet vad jag hört.Bravekto heter det.

Passade på att handla med (fast jag tycker det är jobbigt med stora affärer) Det bästa var att jag hittade röda Tretorn gummistövlar till bra pris! Behövde nya då de andra spruckit.

Det blev lunch runt 15 tiden. Sill och potatis idag!

Sen fick lilltraktorn jobba på grusgången! Å vad skönt! Jag har väntat på det länge.......Lite lättare att hålla efter om man gör grovgörat först!
 
 



När vi höll på därute så kom ett riktigt mörkt moln. Men det strök nog förbi, för det kom bara några få stänk!
 
 


När vi var istan så var Tomas på Biltema och Rusta. Han köpte varsin solstol till oss.
 
Men när vi provade dem var de ju för korta i ryggen åt honom och han är ändå inte lång! De var lagom till mig, 153 cm över havet, typ.




Inte bekvämt!



Jag passade på att fota lite när Tomas körde med traktorn.



En lilja slog ut idag!
 

Gillar den här men har glömt namnet!
 


Det var väldigt svart på himlen, runt oss.


Vårt hus från gaveln. Vi använder mest köksingången på sommaren.
 
På kvällen har jag gjort hundgodis, tränat lite med vovvarna, lagat och ätit hamburgare och glott lite å tv.
 
Kört lite tvätt med, som vanligt!

Nu gick Tomas sista rundan med hundarna. Jag ska borsta tänder och sova. 

Natti!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

1 kommentarer

marianne

22 Jun 2014 11:23

Vi har också så konstigt väder, svarta moln och regn och omväxlande soligt och varmt så man svettas...

Igår var det svart över gården och neråt hagen var det sol och dubbla regnbågar.

Jag har med en så´n stol, men den måste vara större...du vet ju att jag är lång, och den passar mej bra.

sv: Det är många som kommenterar min träning, att jag nog inte har så ont eftersom jag orkar träna, så därför skrev jag så...vi som lever med ständig värk har lärt oss vad som gäller och hur vi ska tackla den. Men det är jobbigt att så ofta behöva försvara det.

Kommentera

Publiceras ej