På fm när Karin och jag hade fikat så grejade vi lite i stallet.
 
Skulle ta ut kaninerna då vi såg att Vera hade ett igenvarat öga. Stackarn! Jag har ju inte varit ute i stallet på ett tag och Tomas har matat dem. Inte ser man det för all päls heller. Ska försöka få tag på ögonsalva imorgon bitti. Vi har sköljt men det kliar ju på henne.

Sen blev det marsvinsbegravning, igen. Elsa dog i morse, så nu finns det bara 2 tjejer kvar hos Karin.

Som tur var hade vi mat att värma för Karin började jobbet 14 och skjutsade mig till VC. Idag tog jag bort styngnen.
 
Det såg fint ut, bara en liten glipa som tejpades.

Marie var snäll och skjutsade hem mig. Tur för mig att vi bor så nära varandra nu!

Sen kom Marie tillbaka med My och Johanna. De tog med Beris på en körtur och My red Nökkvi. Då satt jag en stund i trädgården och gjorde korsord. 

När de hade åkt gjorde jag mellis, kände att jag var jättehungrig så jag gjorde bananpannkaka. Det var gott! Med hallon till.

Sen kom Tomas och vi stack direkt till affären i Fornåsa. När vi kom hem åt vi och såg på halv åtta hos mig. 

Sen ut och kollade och tvättade Kaninens öga. Tomas tog in tackan och lammet.


När jag kom in såg jag dammet, håret, sanden och drog ett par tag där det var värst, med dammsugaren.

Nu värker mina ben av trötthet, men jag somnar nog ovaggad......

Och imorgon ska jag ta det lugnare, lovar mig själv !

 



1 kommentarer

marianne

03 Jun 2014 09:52

JA!! Verkligen, fy på dej :) du vet ju att du måste hålla dej lugn så du blir "hel" och återställd fortare.
Vi har sån flyttbar lammhage efter våra lamm, igår pratade vi om att vi ska försöka få några flasklamm nästa år, jag ska avveckla kaninerna nu, det är alldeles för mycket jobb mot vad det ger.

Mor hade massa aklejor i olika färger och jag drömmer om en rabatt som är översållad med dom...så fina

Kommentera

Publiceras ej