Imorse ringde klockan 6. Men Tomas hade flyttat ner till soffan för han hostade så. Jag fick snällt gå ner med hans telefon, för jag är så okunnig så jag kan inte sköta en smartphone........

Jag gick upp och lade mig igen för det var ju lite tidigt och T skulle vara hemma idag med. 

Halv 9 kom han och väckte mig! Har inte sovit så länge på säkert ett år! Eller längre kanske. Jag brukar vakna tidigt även  om jag är uppe sent.

Vid lunch kom Helen hit. Efter lite kaffe så åkte vi och köpte blommor.

Jag är så glad att hon ville åka med mig. Nu har jag fått fint både ute och inne. 

Inne i köket har jag bytt till söta perlagoner i vita krukor. Om inte fönstret vore så skitigt skulle jag ta kort.......

Ute hjälpte Helen mig att plantera allt jag köpt. Sen mockade hon hagen med. Extra tacksam för det!!!!

Tomas vaknade till när Helen hade åkt. Vi åt resterna av laxburgarna från igår. De var supergoda. Ska göras igen. Det var väldigt lätt dessutom.

Sen gick vi en liten kort promenad med hundarna och fixade klart i stallet hos katter, kaniner och hästar. Vattnade i växthuset med. Där växer detså det syns dag för dag!

Jag fick lite inspiration när jag höll på med blommorna, så jag planterade om några små orkideér för jag kom på att jag hade sådan jord hemma. Den ena var full med knopp. Roligt med allt som växer och frodas både ute och inne.
 
 
 
Fåren gillar vi!

 
Facebook verkar spännande...........
 
 


 


3 kommentarer

Anita

13 Jun 2014 10:24

Men vilka otroligt söta hundar! :D kram

marianne

13 Jun 2014 14:16

åh jag får ångest...jag orkar varken städa eller något annat idag....:(
Jag funderade lite på pelargoner men det blir nog tomt i den lådan i år.

Men vad typiskt, han sover inte uppe där han har sin väckning och dessutom ska han inte ens upp? Karlar!!!
Hoppas han kryar på sej över helgen ialla fall, det är så tungt att sköta djuren när man är sjuk, för mej tar det en evighet att samla kraft föra att komma ut till dem.

Bredden på fönsterputsen är 28 cm, men det kanske finns mindre...vi har spröjs som jag tar bort, nu sen han bytte fönster för ett par år sen. Jag har svårt med fönsterputs så mina var inte tvättade sen förra våren så det blir nog att tvätta två gånger för att de ska bli rena...men det kändes väldigt lätt och det gick jättefort :)

Ja, jag kommer nog inte att utsätta Ava för detta igen...isf med någon hon redan känner...men annars har jag bestämt att ingen mer än jag ska träna henne..hoppas hon är nöjd med det.

Stina

13 Jun 2014 18:00

Skönt att få sova så länge, trots det lilla missödet med telefonen =)

Jag har oxå pelargoner i köksfönstrena som skulle varit nedklippta och omplanterade för lääänge sen - långa, gängliga Mårbacka sen förra året .... verkar ha svårt att få tummen ur ;)

Kommentera

Publiceras ej