Solen har lyst hela dagen och värmt lite grann iallafall.

Vi har varit ute och jobbat. Tomas harvade ihop gammalt foder i fårhagen som är borta nu. Det blev så fint så!

Sen har vi gjort en massa småplock. Krattat. Fyllt i sand vid uppbindnings-stocken (till hästarna)

Tvättat möbler och annat vid stallet och fixat inne i sadelkammaren. Karin har tömkört 2 hästar. Jag har cyklat med hundarna. Tomas har grejat med lite av varje han med.

Idag hängde jag ut lakan på tork för första gången i år. Härligt!

Nu är det en hög schabrak som tvättas. Gillar att få lite ordning!

Nyss körde jag ett träningspass i köket med hundarna. De är supertrötta efter dagen!

Men imorgon ska vi ha lite återhämtning både de och jag. Karin jobbar mitt pass. Jag ska inte jobba förrän torsdagkväll.

Åker väl och handlar lite iallafall imorgon. Behöver fylla på.

Nu ska vi ta lite kvällsmat. Sent som vanligt!
 
 
 
 

3 kommentarer

marianne

24 Mar 2014 13:56

det är så underbart att vara ute och pyssla i vårvädret...man får så mycket energi och massa saker blir gjorda.

sv: Jag har aldrig ridit med annan hjälp än martingal, den hade jag först på Cookie och sen Ava för att de inte skulle få kraft att stegra.
Jenny föreslog Tihedeman men jag har suttit och studerat den och vet inte....usch, man borde få prova den på hästen innan man bestämde sej...jag vet ju inget alls om sådan saker :(

Hur gick det med filmen? Kommer det någon i ett inlägg snart?

Nina

24 Mar 2014 20:31

Vad härligt ni verkar ha haft det i helgen. Jag längtar verkligen efter en ledig helg utan sjukdomar, så man kan få lite gjort.

En sån där uppbindningsstock skulle jag vilja ha! Jag får nog komma på studiebesök hos er för att kolla hur man gör en sån.

Nilla

25 Mar 2014 02:47

Vilken härlig bild med alla djuren omkring er, ser ut som här hemma :)

Kommentera

Publiceras ej