Igår var det är jäkla skitväder. Kanske därför jag hade ondare och var tröttare.
 
Sotaren skulle komma så jag var uppe som vanligt. Kl 8 åkte han igen så då lade jag mig i soffan och tittade på Ryttareliten på play. Gillar verkligen programmet. Beundrar dem att de orkar hålla på år efter år och slita. De som tror att det bara är glamoröst med ridsport tror ju fel.De som har gnällt på fb om programmet är nog bara avundsjuka. Det är såna som tävlar på lite lägre nivåer. De som egentligen borde veta......

Vid 10 tiden gick jag ut för det kom en tjej och köpte hö och halm till sina kaniner. Hade en trevlig pratstund om allt möjligt, Om livet helt enkelt!

Sen passade jag på att jobba i stallet, fodra och gå en promenad med hundarna när jag var ute. Det vräkte ner snö!

Efter lunchen och lite småplock så låg jag och vilade/sov i flera timmar.

När Tomas kom hem gick vi ut och gjorde klart i stallet. Han fixade iordning baggarnas vindskydd. Skönt! Jag vill att djuren ska ha det bra. När vindskyddet hade blåst iväg och landat på taket (!) så låg de ute i snöblasket.

När vi kom in lagade jag mat och Tomas packade. Han åkte på skidresa idag med sitt jobb.

Jag stod med ett fiskblock och visste inte vad jag skulle göra. Sen kom jag på. Gjorde fiskburgare till Tomas. Med bröd alltså. Till mig blev det utan bröd. Men stekt panerad fisk, bönsallad, grönsallad, tomat, rotfruktschips (färdigköpta) och sen egen gurkmajonäs. Det blev supergott!

Sen såg jag Sveriges mästerkock och halvsov till Helt sjukt (om sömn!) 

Ut och fodrade och sen gick vi och lade oss tidigt (22.30) för Tomas blev hämtad imorse 5.20

Jag somnade iallafall direkt och sov som en stock. Konstigt eftersom jag sov /vilade hela dagen!!

Nu är klockan lite över 9. Karin kommer snart. Hon skulle handla lite innan bara  För idag ska vi göra något roligt!! Jag är riktigt uppspelt. Det är lite hemligt ännu, men jag lovar att avslöja så småningom!


 

2 kommentarer

Stina

27 Mar 2014 19:49

Älskar Ryttareliten, så intressant att få en liten inblick i deras liv =)

marianne

28 Mar 2014 08:39

Vad är det där för cliffhanger? Nu är jag ju tvungen att läsa nästa inlägg också....haha..skojar bara, jag läser alla dina inlägg :-D

Tror med det är vädret som gör att din kropp protesterar mer och behöver mer vila/sömn.
Här har det inte snöat, men det blåste verkligen isande vindar...hua.
Har inte sett ryttareliten, hur många program har det varit? Jag brukar inte ens föreslå att vi ska titta på några hästprogram...

Sv: det känns riktig skönt att kommit så pass att jag köpt kort på gymmet, hoppas bara att kroppen orkar och att tiden räcker.
Jag har köpt dinkelmjöl, hittade ingen sikt, ska prova dina pannkakor, men gav ju bort pannkakslaggen till Martin i helgen haha, typiskt

Kommentera

Publiceras ej