Inatt sov jag lite dåligt. Hade ont och fick kramp i benet.
 
Gick iallafall upp vid 6 tiden samtidigt som Tomas. Tycker att det är skönt att komma upp och komma igång. 

Det var en strålande fin morgon, så kameran åkte med ut.

Godmorgon!



Vi passar grinden!



Tack för maten!




Måste vi sitta still?


Gillade ni maten?




Undrar vart fasanen är!?



Hej Bruno, kommer du! Då får du en puss!


Efter frukost och en massa småplock som vanligt lade jag mig och vilade en stund. Slumrade till en liten stund med.

När Karin kom vid 11 så var vi både hungriga och kaffesugna, så vi gjorde pannkakor med keso och bär till kaffet!

Sen gick vi ut och var ute till kvällen, med en tepaus vid tretiden. Oj vad vi har grejat. Fått massor gjort. Bland annat har vi fyllt häst-transporten med skräp och städat i stallet.

Men vad det har blåst mycket. Baggarnas fårhus flög iväg och hamnade i hästhagen! Tur att ingen stod där......

Nu håller jag på att koka bönor. Brukar koka och frysa in i påsar. Har även tagit tag i en "laghög" alltså sånt som jag lagat nu! Skönt att ta tag i såna saker, när det har legat ett  bra tag.

Igår när Karin kom hit så hade hon hämtat 2 fulla kassar med kläder som jag köpt på en köp-och säljsida på facebook. Vi hällde ut allt på bordet sen provade vi! Jag tog 4 plagg, Karin några fler. En kasse är kvar som vi inte ville/kunde ha.Det var nästan bara fina märkeskläder och jag gav 130:- för allt! Bland annat fick vi varsitt par jeansshorts.

Synd att det regnar ute nu. Kunde hellre få var lite kallt och klart.

Får se hur vädret blir imorgon, hoppas på sol!
 

3 kommentarer

marianne

26 Mar 2014 08:09

Vilka fina bilder, som vanligt, det kändes som jag gick med dej på morgonfodringen av alla din djur :)
Det är just sådan fina morgnar som ger en energi.

Angående pannkakor, äter du vanliga eller har du något GI-recept? Jag gjorde efter ett LCHF recept några gånger, det var massa grädde och det passade inte mej....dessutom äter jag ju inte LCHF annars så...

Sv: Vilken underbar läsning...du rider igen :) Härligt...tror inte bara pållen är otränad, du lär väl känna av någonstans du med ;)
Jag är så glad för din skull :)

Läser du Ciccis blogg? Tror inte det....jag måste fråga dej, du som har får....om det är ok?
Kan tackan lamma med flera dagars mellanrum?
Det låter konstigt i mina öron, men allt i djurens värld är ju inte helt solklart för oss människor.
Om tackan vänder baken till det nya lammet, är det läge att köpa näring och flaska?
Jag anser det, men jag vet ju inte, för jag har ju bara fått lammen utan tacka....
Dom tjuvhåller tackan för att lammet ska få mat, men det kan väl inte vara rätt?
Är dom väldigt lättstörda när dom lammat? Tänker om det varit mycket spring runt den lilla så tackan stöter bort den?
Sen tänker dom klippa henne nu....inte ens en vecka efter hon lammat...är det ok?
Jag skrev i en kommentar att jag skulle fråga dej, så hon vet om det....

Stina

26 Mar 2014 21:49

Vilka otroligt söta kaniner,och får och hundarna - älskar hundarna !
Det är nog min absoluta favoritras på hund, tyvärr har jag inte rätt förutsättningar för att ha en sån typ av hund men jag tycker dom är SÅÅÅ fina !!

marianne

27 Mar 2014 08:19

Tusen tack för svaren angående tackan och lammet. Det verkar inte som om hon bryr sej om att läsa svaret, så det känns ju trist att jag erbjuder mej att fråga dej och du ger dej tid att berätta så får man inte den minsta respons :(
Men men...jag får väl se hur det går med det lilla lammet :(

Ja ta det lugnt med ridningen, man ska skynda långsamt, Vi vill inte höra om något bakslag med höften ;)

Aha..dinkel..det blir mer matigt med det också va?

Kommentera

Publiceras ej