Vaknade kl 6 fast jag inte behövde. Gjorde mina stretch-övningar i sängen som jag fick tips om i torsdags.
Men sen gick jag upp, jag var ju klarvaken!

Efter djurfodringen blev det frukost ihop med familjen. Robert med familj var ju kvar idag med, iallafall halva dagen!

Redan strax efter 9 var vi påklädda och ute hos djuren. Hilma ville klappa och mata! Passade på att mocka lite ihagen med hjälp av barnen. Hilma plockade upp hästbollarna och la dem på en spade och sen i skottkärran! Kasper som bara är dryga året ramlade med plastgrepen hela tiden, den var ju ganska tung , men han gav sig inte. Upp igen bara!

Vid 10 tiden tog vi kaffe i "jordgubbshuset". Barnen fick jordgubbar som jag hade tinat från frysen.
 
 


Sen kom 2 småflickor som skulle rida. De var här för 2 veckor sedan och hade visst längtat hit sedan dess!

Karin hjälpte dem medans jag lagade mat, Älggryta blev det idag.

Sen skulle barnen vila en stund innan de skulle åka. De skulle hälsa på Roberts farmor på hemvägen.

Jag gick ut och packade foder och började borsta kaninen Lilleman som har den värsta tråkigaste pälsen som tovar, trots att varken hans mor eller far har det. Han har fruktansvärt mycket och ulligt. Fy jag hade päls både i ögon, mun och kläderna var täckta.

Just nu fäller hundar och hästar också så det är mer regel än undantag att man äter päls......

Karin red på Freyja. Det såg trevligt ut. Jag tog lite kort och filmade också.

             
Tölt                                                 Trav


Katten Bruno verkar ha flyttat in för gott hos kaninerna. Han ligger jämt därinne. Världens snällaste kisse!

                     


Det var ljust länge så vi var ute länge! Hade hängt ut 2 filtar som var tvättade. Tork ute, då är det vår!
 
Jag gick in vid 18 och gjorde lasange, då kände jag hur trött jag var!

När vi hade ätit låg jag på Bemern och somnade. När jag vaknade till tog jag en dusch, så nu är jag pigg!

4 kommentarer

marianne

10 Mar 2014 08:17

Har du familj kanin tillsammans hela tiden? Behöver man inte skilja dom åt innan hon får sina ungar?
Vi har dom tillsammans just nu, men har hört att dom ska säras på innan bebisarna kommer.
Det skulle vara så mycket enklare om dom kunde vara tillsammans...i naturen lever dom ju i flock...

Härligt att Allie är frisk nu, hur går det med "pratandet"?

Nina

10 Mar 2014 13:01

Vad härligt att du har haft barnen hemma i helgen! Visst är det väl lite synd om oss mor- och farmödrar som har våra barnbarn så långt bort. Tänk om vi hade kunnat vara med dem lite i vardagen också, så roligt det hade varit.

Helén

11 Mar 2014 07:29

GÖTT <3
Kraaam

marianne

12 Mar 2014 08:25

Vi har ju inte våra kaniner för att kela, även om vi naturligtvis gör det varje dag.... dom har ju varsitt boende så det är väl bara att sära på dom sen då.

Men nu måste du berätta hur du klickertränade hönsen?! Dom är ju så himla smarta att man knappt behöver tjata på dom...men det måste vara något gott inblandat :)

Tiden räcker inte till allt man vill göra, men när jag planerat och det spricker....stressigt :(

Kommentera

Publiceras ej