I onsdags eftermiddag/kväll kom jag hem från lassarettet.
 
Det är inte klokt vad trött jag har varit! Jag har inget orkat mer än att bytt plats mellan säng, soffa och korta stunder i köket på en stol.

Jag kände mig piggare innan jag åkte hem!!

Men det är ju inte å konstigt. Jag har ju gjort en stor grej. Sågat och bänt i mitt ben och nu sitter där en metallprotes!

Jag äter morfin och andra smärtstillande. Morfinet gör mig lite konstig. Vet inte om jag sover eller är vaken. "Drömmer "konstigt. Men jag behöver dem några dagar till känner jag. 

Idag är första dagen som jag varit uppe lite sammanhängande. Imorse mellan 6 och 8 sen sov jag till 10.30 och nu ska jag försöka vara uppe så jag kan äta lite.

Har ingen matlust alls och det är ju inte bra. Måste äta bra för läkningen.


Så här ser mitt lår ut. Det är väldigt svullet!
 
 
 

2 kommentarer

Stina

24 May 2014 20:26

Oj, ja det var blått och svullet !!

Hoppas nu det läker snabbt och fint för dig och att du snart kan slippa morfinet.

Ja, äta måste du så kroppen kan läka - förstår att du är trött och har dålig lust till maten.

Krya på dig !

marianne

26 May 2014 06:27

Men jisses!!!
Jag förstår inte att du redan är igång även om det är korta stunder...säger som Stina, hoppas det läker fort nu så du kan komma igång ordentligt med allt snart.

Kommentera

Publiceras ej