Imorse sov vi till 8. Sen tar det ca 1 timme ute, så det blev lite sen frukost. 

Jag sa till Tomas att vi borde kanske pallra oss upp lite tidigare. Ja eller kanske komma isäng tidigare, sa han. För inatt blev det fodring 00.30 och sen är man ju pigg igen när man kommer in!

Ikväll blev det inte mycket bättre, klockan var 00 när vi gick ut! Och nu sitter jag här!

Iallafall, på fm började jag med musli och satte på melodikrysset. Just då ropade Karin från stallet att fåren var på rymmen! En av hästarna hade stått och kliat sig mot grindarna så de hade vippat!! Så det var hästar och får blandat i vindskydd och hage!

Som om inte det räckte så kom en familj med 3 barn och skulle köpa hö till sin kanin och så ville barnen se lammungen förstås! Som tur var så hann jag inte trycka på kaffebryggaren! 

Hade tänkt mig en lugn stund med kaffe och radio!

Men fina Jimpan fixade förstås in fåren igen och familjen fick sitt hö. Maria och Karin gav sig ut på ridtur och Tomas och jag fick vårt kaffe. Men melodikrysset missade vi!

Sen klippte jag gräset, det är något jag gillar. Vi har ju en ganska ny åkgräsklippare och det blir så fint när man har klippt. Men för första gången fick jag ont av klippningen. Varje litet  gupp kändes som ett hugg i höften. Så tråkigt när det ändå är något jag kunnat göra. Jag kommer nog inte kunna klippa under läkningen heller, de kände jag idag, man rör sig mer än man tror.

Efter lunch åkte vi och köpte växter. Äntligen ska vi få växter både i urnor och i växthuset! 

Men när vi kom hem sa min kropp: Vila! Så plantera blir imorgon. Jag dök ner i soffan och sov flera timmar igen.

Karin och Tomas fikade, gick med hundarna och sen tog de en ridtur allt medan jag låg och sov.

Vaknade till framåt 20 tiden och då dammsög jag av lite och sen lagade vi mat. Sen lite tv resten av kvällen.

Imorgon är dagen innan min operation. Blandade känslor inför den. Tänker mest på allt jag inte kommer kunna göra. Hur jag ska få på mig kläder, duscha och allt annat. Och vem ska rensa ogräs? Värdsliga ting!

 I det här soffhörnet hänger jag mycket just nu. Sittandes eller liggandes med eller utan hundar!
 


1 kommentarer

marianne

18 May 2014 18:36

Är man nattuggla så är man ;)

Förr klippte jag med gräset, men sen han köpte en ny åkklippare har han gjort det själv....såvida jag inte tar den där man går med...jag gillar det så på vissa ställen klipper jag med den...

Jag förstår att det känns jobbigt när du tänker på saker du inte kommer att kunna göra efter din operation, men du får tänka tvärtom....vad du kan göra....och hur bra det kommer att gå när du kan göra allt du vill utan att få ont :)
Det kommer att bli bra...:)

Det är nog Magnus som ser mest luggsliten ut här...Ava biter på honom i tid och otid ;)

Kommentera

Publiceras ej