Nyss ringde min mamma och berättade att in faster som är 86 år hade brutit lårbenshalsen. Ja det är ju inte så ovanligt i hennes ålder, men saken är den att vi låg på lasarettet samtidigt nu och gjorde samma operation!

Hon hade opererats veckan innan mig och var kvar för hon skulle få komma till en rehabavdelning ett tag innan hon fick åka hem igen.

Hon var så pigg i kroppen och gick omkring med sin rullator i korridoren. Men ikväll hade det bara knakat i benet 2 gånger och sen när de röntgade var lårbenet helt av! Usch så synd om henne. Jag undrar hur det ska gå.

Själv har jag varit rätt pigg idag. Sovit ett par kortisar, men jag har varit på VC och fått nytt bandage och träffat en gammal god vän! Det var trevligt!

Sen har jag haft mamma och moster här som har städat åt oss! Så himla skönt. Tomas har ju fullt upp med allt ute + djuren som inte jag kan nu.

Karin har ridit nästan alla hästar och grejat i stallet.

På kvällen var jag ute i trädgården och njöt av allt fint som växer. Synd bara att jag inte kan göra något. Har svårt att se ogräset i mina land!
 
Förra årets foton, samma tid.
 Imorgon ska jag fota lite!
 
 

3 kommentarer

marianne

27 May 2014 09:59

Vad är det vita bredvid pionen?

Helén

27 May 2014 18:14

Kommer å hjälper dig i rabatten!!
Å lite kaffemys😁
Kraaam

Stina

27 May 2014 20:43

Men, stackars faster =(

Kommentera

Publiceras ej