Vilma är Karins pudel som är 11 år. Hon står här och tjatar och vill ha mat, igen. De fick mat för ca 2 timmar sedan, men hon har nog glömt det! Hon som inte var mat intresserad förr har blivit totalt tvärtom nu! Så roligt att se henne, hon står framför mig och piper och när jag tittar springer hon mot köket och kollar om jag hänger med!

Hon fick nyss några frolic som lite mellis, för jag vill inte att hon ska vara hungrig. Smilla som inte är ett dugg intresserad av mat, bara glodde på frolicen. Hon äter mat ungefär varannan dag, typ! 

Mina hundar äter när de får, men de brukar inte be om mat. Vi har heller inga fasta  tider. De får 3 ggr/dag, men det kan variera väldigt mycket mellan tiderna. Ibland får de mitt i natten!

Idag har jag planterat mina växter i växthuset och lite grann ute i urnorna. Men en del är tomma än, får be om hjälp med det sen.

Jordgubbar till Hilma förstås! Hon kallar ju växthuset för jordgubbshuset! Tomater, gurka, chili och lite kryddväxter med förstås.





Vi har också släppt fåren på bete! Oj vad glada de blev!


 



Karin och Tomas är och rider lektion hos Anna. Jag tror de kommer hem snart igen.

Förut idag har Karin haft lektion för Klara och Maja och en uteritt med Elvira. Full rulle!

Jag ska packa ner lite grejer tills imorgon och funderar på om jag ska ha datorn med  imorgon till lassarettet.

Tidningar och böcker ska med iallafall!

Jag ska duscha snart. Man ska ju dubbelduscha med hibiscrub eller vad de heter.

Men nu ska jag  laga kvällsmat!


 
 

2 kommentarer

Stina

18 May 2014 21:16

Stort lycka till imorgon nu !!

Härligt att odla, saknar det ibland =(

Nina

18 May 2014 21:43

Jag säger som Stina, stort lycka till! Såklart du ska ta med dig datorn, hur ska du annars kunna meddela oss bloggläsare om hur du mår? ;)
Hur länge kommer du att vara inlagd på ett ungefär?
Sköt om dig riktigt ordentligt nu! Kram!

Kommentera

Publiceras ej