Jag jobbade inatt och kom hem vid  9 tiden.  Sen kom Mios och min brukare inom terapihundsutbildningen med 2 assistenter och tränade lite.
Det gick bra. Körde igenom de saker som han ska klara. Han är lite för ivrig vid apporteringen men det är bara att träna på.

Sen kom Karin och vi käkade lite lunch innan vi gick ut. Sen red vi. Jag på Tindra och hon på Birkir. Tindra är mycket svårare för mig att rida. Hon är både bred och sen är hon ganska lång. Mer att hålla ihop! Men jag är nöjd, det gick bättre än väntat!
 
Karin ska rida Birkir några gånger innan Mysan ska tävla honom den 6/12. Han är lite stark och Karin har fått bra tips av Anna hur hon ska träna. Imorgon ska My och Karin åka dit och rida lektion. På Disa och Birkir som de ska vara med i lagtävlingen med.


När vi hade ridit så gick jag in Jag frös som en galning!! Jag tog en kopp te och sen åkte jag och hämtade lammskinn som var klara. Det här var väl roligt tecknat!?



 
Fast kvalitén var nog något sämre eftersom vi hade slaktat vid fel tidpunkt.  Det är sommarull i botten och det stod spindelull (!) på fakturan. 

Tomas kom hem och var ridsugen! Han har ju varit på Island och fått blodad tand! Belysning har vi ju med!


 
 
 
När Tomas var på Island hittade han en spritsort som heter Birkir! Vi dricker ju inte speciellt mycket och helst inte sprit!!
 
Men det var ju lite fränt!


 
 
Nu är det dags att gå ut och rasta och fodra, imorgon är det jobbdag igen!

1 kommentarer

marianne

28 Nov 2014 07:45

Jättefint lammskinn, det är väl ovanligt tecknat?

Ibland önskar jag att jag hade ridbana på gården, som i går...men annars är det ju en bra igångsättning och avskrittning att gå den km som är upp till riduhuset

Kommentera

Publiceras ej