På fm var det städning för hela slanten. Det var stort behov. När det är så där skitigt så blir jag stressad och irriterad. Jag mår nästan lite dåligt när jag inte hinner med att hålla det värsta borta! Drivor med hundhår och sandigt överallt. Ändå torkar vi ju tassarna jämt när vi varit ute och duschar när det behövs.

Efter fm kaffet gick vi ut i duggregnet (13.30!)  Jag mockade hagen och tog ner hö.  Sen red Tomas på Disa och jag på Birkir. Vi red ut en sväng och Jim var med och var överlycklig över att få hänga med! Disa var på bråkhumör så Tomas hade fullt sjå! Birkir skötte sig fint!

När vi kom hem släppte vi dem på betet. De är för roliga att titta på. Rusar dit och brallar och bockar som ett gäng unghästar!

Sen gick vi in och lagade lunch/ middag och tog en kopp kaffe efter det. 

Tomas gick ut och fortsatte med att greja med belysningen till ridbanan. Jag gjorde musli och bakade en kaka.

Nu har vi glott på en dålig film (!) jag sov mest!

Hundarna ska få mat sen ska vi ut en sväng och ropa tillbaka hästarna. Klockan är 23.30. Jag  tar mig nog en tallrik fil.....har ju bara ätit en gång idag!
 
 
Pudlarna är här idag!
 
 
 
Allie
 
 
 

1 kommentarer

marianne

16 Nov 2014 16:20

Vad duktig du är som torkar tassarna, det gör jag ytterst sällan, trots att det hänger en handduk för ändamålet innanför dörren....hmm

Men hur orkar du gå ut så sent? suck...du har så mycket energi, inte utan att jag blir lite avundsjuk ;)

Sv: Tack, kul att höra att du tycker mina tankar är kloka..:)
Nä man fattar inte varför någon fortsätter läsa om det inte passar...knasigt...

Kommentera

Publiceras ej