Började morgonen på gymmet, efter jobbet. Idag fick jag hjälp av en instruktör att sätta ihop ett nytt program.
 
Karin hade kaffe på gång när jag kom hem. Alltid trevligt och gott!
 
Solen sken så jag gick ut och mockade när Karin red.
 
Sen kom en hund på privatlektion med husse och matte. Det var en rolig hund på 3 ben. Hur go som helst!

Efter det kom Helen och lunchade med oss. Efter en promenad tog vi kaffe igen!
 
Karin red två hästar och tömkörde en. Hon hade lektion för Thea också. Sen kom Cilla med barn och red Disa. Jag red Birkir och då fick alla bli ridna idag!!

Det var ett tag sedan jag red honom, men det kändes jättebra! Han är superrolig att rida. Underbara gångarter!

Det blev mörkt innan jag red klart. Tur att vi har en lampa. I helgen satte Tomas upp 2 till, sen kommer vi se jättebra! De ska bara kopplas in!

När Tomas kom fixade vi klart hos alla djur. Beris fick psylliumfrön igen. Han har fått 2 ggr/dag i några dagar för jag tror han hade lite magont i måndags. Men nu verkar det okej. Fast han får några dagar ändå.

Nu har vi ätit stekt fisk med jordärtskockspuré. Egengjord remoladsås och mycket grönsaker  till det.

Vi har kollat på Bonde söker fru och legat på Bemermattan, både Tomas och jag.
Nu ska vi ta en kopp te!



 
 


 
 

3 kommentarer

Stina

30 Oct 2014 22:15

Vilken mysig mysbild =)

marianne

31 Oct 2014 08:03

En trebent hund? hmm

jag kollar också på bönderna, vad gillar du årets bönder? Jag blir så irriterad på den som tycker han har så fantastisk kropp och måste visa den hela tiden...komma upp i kallingar till tjejerna...haha

Lägger du grädde i jordärtskockspurén? Har du egen odling?

Sv: Ja vissa sjukdomar smittar mellan tamfåglarna och vissa kommer med vilda fåglar, ett virus sprider sej ju ganska snabbt :( men nu vet jag ju förstås inte exakt vad som orsakade det...men om fler blir sjuka kanske det är läge att prata med veterinären.

marianne

31 Oct 2014 08:04

Jag red inte den dagen utan tömkörde, men är lika glad ändå att vi fick ett bra pass :)

Kommentera

Publiceras ej