Började med praktik på förskolan på fm. Mio fick inte hänga med idag. Han har bitit sig i munnen. Ett stort hål blev det! Det var Jimpans fel. Igår fick han ett sånt ryck igen, skulle vakta kattmaten i stallet. Varken Karin eller jag var där, men hon kom dit först och fick isär dem.  Då hade Mio bitit sig själv i kinden. Annars blev det inget. De bits inte, det bara låter! Men trist är det!

Det är svullet och han har lite svårt att äta. Sånär jag kom till förskolan så sa jag att Mio var sjukskriven  och att jag hade en vikarie med mig! Det var Vilma som fick rycka in. Det tyckte barnen var kul!


Vilma-vikarie!




När jag kom hem så käkade jag lite, Cissi kom och köpte hö, jag städade toan och körde lite tvätt. Hann träna lite hund och sen red Karin och jag.

Jag red Tindra idag med. Gud vad gött det är när jag känner att det går framåt!  

Cilla med barnen Tindra (!) och Oscar kom och red. Cilla ska hjälpa till att rida någon gång i veckan. Det blir bra! Och barnen är jätterara och hjälpsamma! Hon tog Disa och tyckte det var kul, så om hon vill rida henne så blir det jättebra!

Sen kom 2 små elever till Karin. De fick rida ut idag med Karin på cykel bredvid! Jag mockade och sopade innan jag gick in och satte på en kopp te. Idag blev man härligt rosig om kinderna ute!

Tomas kom hem. Då gick vi en promenad med hundarna med pannlampa! Det var ju redan mörkt! Fixade klart i stallet och hos fåren. Plockade de sista tomaterna i växthuset och vattnade lite.


Nu har vi ätit, sett på idol och Helenius hörna. Tyckte prinsen var charmig!
 
Jag var sugen på något gott till kaffet, men allt är uppätet som jag köpt hem. Hmmm....
 
Men jag kom på att jag hade en flaska Amarula, så det blev lite sånt! 

Imorgon fm ska jag åka och kolla på en kattunge. Frågan är vilken?
 
 








 
 
 
 
 
 


 
 
 
 
 

1 kommentarer

marianne

18 Oct 2014 11:09

Ska du inte ha tre kattungar? Hur ska du kunna välja mellan dessa tre små sötnosar?

Vet känslan när det lossnar en liten bit i ridningen...wow...man vill genast att nästa träningstillfälle ska komma..hihi

Kommentera

Publiceras ej