Sov till 7.30. Då var hästarna inte särskilt hungriga än! De glodde bara lite: Jaha kommer det mer mat!?
 
Nu när de har näten så räcker de hela natten, skönt!
 
Passade på att mocka och fixa lite, så det blev en timme ute. När frukosten var uppäten så städade jag toan och gjorde musli. Skulle skära lite torkad frukt att lägga i när jag istället skar mig rejält i tummen. Fy tusan var det blödde! Jag blev alldeles yr!
 
Plåstrade om mig och då kom just  Karin och pudlarna, lagom till kaffet. Vi passade på att glo lite på adventskalendern som vi tycker är bra! Barnen som spelar är ju för gulliga!
 
Sen gick vi ut och stalljobbade. Solen kom fram en stund och värmde gott!
 
Efter ett par timmar åkte Karin hem. Jag åt lite lunch, sen tog vi en promenad, hundarna och jag.
 
Hade tänkt markarbeta Tindra, men de stod nere i skogen och vilade så jag ville inte störa i vilan! Det ser så mysigt ut när de står där nere.
 
Jag gick in och tog en kopp te istället. Då kom Tomas hem och infarandes: Alla hästar är i trädgården!
 
Vi hade visst glömt att stänga i vindskyddet!
 
Just då fick vi leverans av Linas matkasse. Typiskt va!?
 
Ikväll lagade vi 2 rätter. Lax-och spenatlasange, samt sesamstekt kyckling med hummus, ris och sallad. Jag jobbar nämligen 2 dygn nu, tisdag till torsdag, så vi kommer inte kunna laga tillsammans då.
 
Imorgon lunch ska vi på jullunch med jobbet. Det blir nog trevligt!
 
Gonatt!
 
 
 

1 kommentarer

Marianne

08 Dec 2015 09:53

Usch vad jobbigt med tummen, den använder man ju hela tiden, och det gör ju ont.

Laxlasagne låter spännande, jag har hört det förr men aldrig provat, Janne är inte så förtjust i lax.

Vi stänger alltid grindarna även när vi tar ut hästarna från hagen, vill absolut inte ha de lösa här.

Kommentera

Publiceras ej