På dagen tog jag semester. Jag måste ta ut mer semester nu innan mars går ut. Jag har glömt, hade ju ingen semester förra året när jag var sjukskriven.

Igår var min brukare och jag ute och åt pizza. Sen blev det en slapp kväll framför tv:n.

Idag när jag slutade jobbet åkte jag och handlade 2 kassar med blommor och några nya ytterkrukor till köket. Det blev så fint! Sen blev det kaffe innan vi gick ut.

Har ägnat dagen åt att städa på logen. Packat hästsläpet fullt med bråte. Sen har jag klippt en av kaninerna som var så tovig. Han verkade för övrigt inte må så bra. Jag hoppas att han piggnar till.

Hundarna har inte fått göra så mycket mer än att de har varit ute hela dagen och lekt med slangarna till en kasserad skotork!
 
 
Vi höll på tills det blev svinkallt och mörkt. Då gick vi in och åt ostkaka och drack kaffe.

Ikväll har vi sett melodifestivalen som var ganska dåligt och QX galan som är jättebra!

Imorgon är det jobb igen!
 

1 kommentarer

marianne

15 Feb 2015 16:05

Det där med "påtvingad" semester känner jag igen...det känndes så onödigt att ta semester fast jag inte ville...att ta pengar istället är ju förlust...hehe

Vad var det med kaninen? Är den gammal? Vår Håkan dog alldeles nyligen hos sin nya matte :( vi bestämde att det var av ålder, för han var i te hängig eller så.

Sv: jag gillar inte Saab, men egentligen struntar jag i vad jag kör, bara den går som den ska.

Det är förstås svårt att välja häst om man har så många som ni..men är det ingen av dom som du rider hellre än nå´n annan? I så fall kan du ju träna den i huvudsak och motionssrida de andra? Jag tror du har helt rätt känsla att Tindra inte vill ha fler än en ryttare...B var sån också...han var inte särskilt medgörlig med andra än mej i sadeln, och det var få som fick fram honom...oftast vägrade gå ifrån mej om jag var i närheten...haha.

hoppas du är mindre ledsen idag...kram

Kommentera

Publiceras ej