Fick pulsa på morgonpromenaden med hundarna. Klockan 6 hade ingen plogat.
 
Åkte i god tid till jobbet. Som tur var så var det plogat jättebra från Varv.

När jag kom hem kl 18  så blev det några timmars utejobb. Burr vad kallt det var! Vi halmade upp vindskyddet så att hästarna har något att göra på natten. 
 
Alla djuren fick mat och katten Astrid retade hundarna som vanligt medans vi packade foder.
 
Hon är helt orädd för hästarna med. Jag är livrädd att hon ska hamna under en hov!
 
 
 
Tomas fick ploga igen och ta in ved. Jag gick in och gjorde pizza. Det var vi värda!
 
Imorgon är det dygnspass för mig. Dags att gå ut så vi kan komma isäng sen.
 

4 kommentarer

marianne

04 Feb 2015 09:24

Lilla kissen då...reta hundarna....haha
Norriz springer också runt fötterna på hästarna, han har ju hoppat upp på Magnus en gång (som vi sett) jag kan tänka att det var lite tur att Magnus hade täcke på sej, jag har sett Norriz komma ur Avas box nån morgon också...som om han sovit där på natten...först var jag jämt rädd att han skulle bli trampad, men katter är både snabba och viga, och numer intalar jag mej att det inte kommer att hända något.

Jag har ju ingen rundkorall så för Ava (och Brigade) är det fritt fram att springa hur som helst i ridhuset....det svåra är att hålla mej på rätt ställe, att inte komma för långt fram...
men övning ger färdighet :)

marianne

05 Feb 2015 07:43

Opera kan vara för min del också..och dragspels-tjosan...hehe

Stina

05 Feb 2015 17:14

Ja, det är så härligt med all snö tycker jag även om allt blir lite omständigare. Jag gillar verkligen vintern, speciellt om vägarna är plogade ;)

Marianne

05 Feb 2015 19:07

Jag tycker absolut inte du är skrytig, du har en bra mix om lite av varje, ibland går det bra men du berättar ju om saker som inte går så bra också....och om hundarnas träning :)

Kommentera

Publiceras ej