Åkte hem från jobbet imorse.

Det snöade och inte var det plogat.
 
Drack kaffe och sen gick vi ut vovvarna och jag. Hästarna fick mat, sen gick vi en promenad. 
 
En tjej kom och köpte hö till kaninerna och sen skulle Mios terapikompis komma. Men det snöade ju så mycket och det varnades på radion, så vi ställde in.
 
Jag skottade lite snö, sen gick vi in och åt lunch. Hade några pannkakor kvar sen igår. Smidigt!

Ut igen och tog en långpromenad. Pulsade i snön och fotade lite. De blev lite mörka, men jag får väl lära mig. Tog med mobilen.

Min favoritglänta
 
En liten damm, just nu snötäckt
 
Ridväg och promenadväg
 
 
Mellanmål i vindskyddet. Just nu utan halm, men med ny sand!
 
Vindskyddet ska bytas. Har redan köpt nytt. Men det kommer väl upp snart! Det här är från Maxi......
 
 
När vi kom hem packade jag foderpåsar. Bytte kattsand och matade kaninerna. Hundarna busade i snön. 
 
Helen skulle ha kommit men det ställde vi också in pga vädret!
 
Jag drack lite te och fixade några fakturor. Eldade i kaminen för det var kallt. 
 
Sen ut igen när Tomas kom hem. Fixade i stallet och Tomas plogade. Sen lagade jag mat till Mästerkocken började.
 
Har jag sagt att jag anmält mig till en ridresa i augusti!? Bara jag. Fast med Uppleva som vi åkt med till Island förut. Nu ska vi rida i Jämtlandsfjällen. Mysigt va!?
 
Nää nu är det sent igen! Slut för idag.
 
 
 

3 kommentarer

marianne

22 Jan 2015 08:12

Ridresa? Men gud så kul...blir det islandshästar?

Härlig och vacker promenadrunda ni har, jag blev sugen på en lång galopp på den där sträckan hihi, bilderna är väl inte så mörka? Det är ju så vädret är...

Jag tror de i affären känner igen sina kunder, det är ju inte så himla stort här ;) dessutom har jag en förmåga att lämna ett avtryck, haha

Nilla

22 Jan 2015 22:19

Härlig omgivning :) Säger som Marianne, så mörka var inte bilderna ;)

marianne

26 Jan 2015 09:36

Jag är uppvuxen med djur och tycker jag har lärt mej mycket av det...

Kommentera

Publiceras ej