Det är jobbhelg för mig. Fredag till lördag och söndag till måndag. 
 
Jag slutade alltså 10 idag. Sen har vi kört in ett par balvagnar hö som vi köpt av grannen.  Marie och jag lade på transportbandet och Tomas packade på logen.
 
Jag är så glad att jag orkar och kan hjälpa till igen! Glömmer aldrig hur dålig jag var en period.
 
Hästarna fick flytta till fårhagen så länge. Det gillades inte. De sprang runt halvt hysteriska för att undkomma insekterna. Det finns ju ett vindskydd, men det blev för trångt när alla skulle in.
 
När vi var klara med höet så hämtade vi tillbaka hästarna. De kunde inte nog fort komma tillbaka! De rusade in i sitt vindskydd.
 
Tänker på alla hästar som går häromkring i öppna soliga hagar, utan något slags skydd. Hur står de ut!!
 
Hundarna har mest fått vara i trädgården i några dagar. Det är för varmt för några aktiviteter, tycker jag.
 
Har tappat upp vatten som vi leker i! De badar och sen kastar jag i saker som de hämtar. När jag tröttnar så kastar Mio i saker själv och sen hämtar han dem!
 
Den här helgen är jag hästvakt åt en grannes 2 ponnyer också. Typiskt när det är jobbhelg för mig och en hel del annat! Men det går bra. Får gå upp skapligt imorgon och åka innan jobbet. Sen får Tomas åka dit på dagen.
 
Nu ska jag nog försöka ta mig i säng.
 
 
 
 
 
 
 
 

2 kommentarer

Stina

05 Jul 2015 20:49

Att ha hästar i hagar utan skydd i den värme som varit är fasiken misskötsel - tänk att inte ha möjlighet att söka skugga !

marianne

06 Jul 2015 11:25

På vinterhalvåret kan jag vara avundsjuk på de som har eget hö, men inte på sommaren...hehe

Vi har den stora björken som ger skugga den största delen av dagen, de har hellre stått i solen tidigare då de bitska insekterna också drar sej till skuggan...men sen vi satte upp bromsfällan har de faktiskt varit i skuggan mycket mer än tidigare år, då vi inte haft den där fällan...så den gör enorm nytta.

Jag är inte rädd för vatten på så sätt, men att inte se bottnen är otäckt, samt att inte kunna ställa mej.

Kommentera

Publiceras ej