Jag jobbade inatt, men sov gott eftersom vi har sovande jour och min brukare sov gott. Ändå är jag så jäkla trött.
 
Jag har känt mig småförkyld, lock för öronen och lite hes. Men egentligen inte sjuk. Länge, hela våren har jag hållt på och snutit upp mängder av näsdukar. Så jag börjar undra om jag är allergisk eller överkänslig iallafall.

Jag köpte några tabletter som inte hjälpte alls. Men idag hittade jag en nässpray och det blev såå bra! Kände mig pigg och locket för öronen släppte.
 
Jag städade min bil och den blev så fin! Det var ett år sedan. Jag brukar göra det 1 gång om året!
 
Sen jobbade jag i trädgården i maklig takt med alla hundar som njöt av sol och vind. Det var så skönt!
 
Men vid 16 tiden kände jag mig jättetrött och somnade vid köksbordet, när jag drack te! Huvudet värkte och halsen!
 
När Tomas kom så gnällde jag och sa att jag kände mig dålig. Du är nog förkyld, det är jag med , sa han.
Jag tog lite mer nässpray.
 
Då fick jag för mig att läsa bipacksedeln. Allt det jag kände var biverkningar, vanliga!
 
Så nu vet jag inte vad som är vad! År jag sjuk eller är det  biverkningar!?!
 
Skitsamma! Jag ska jobba imorgon och på lördag ska jag jobba extra, så det är bara att bita ihop. Vi har inga vikarier just nu. Den ena Ida, jobbar på Vätternrundan hela veckan och den andra, min Karin har måst hoppa in på sitt gamla jobb, där de har total kris!

Fattar inte att det ska vara så svårt att få folk att jobba, när det går så många arbetslösa. Men personlig assistent kanske inte är något drömjobb för folk. Men för mig är det bästa jobbet! Det passar mig så bra!
 
 
 
I måndags var Marie (min fd svägerska) och jag i Ullared. Vi hade så trevligt och gud vad jag fyndade!
 
Det här är bara till mig. Det gav jag 2220 kronor för!
 
 
Joggingbrallor, cykelbyxor, 2 fleecetröjor,tunn stickad tröja, linnen, t-shirts, sweatshirt, klänning, kjol, tunna fladderbyxor, 3/4 byxor, rosa skjorta, 3 sportbehåar, regnjacka, annorack och en blå ridjacka! 

Sen blev det en del till barnbarnen och hästar och hundar förstås!

Igår var Karin här. Vi red ut en sväng. Tindra skötte sig så bra så jag var jättenöjd när vi kom hem. Hon lyssnade nästan hela tiden!
 
Sen klippte jag gräset (stooor yta är det!) och på kvällen hade vi agilitykurs. Underbart väder och duktiga hundar!
 
 Den här duktiga shiban har jättefin kontakt med matte och gillar tunnlar!
 
Paus är viktigt med!
 
 Efter kursen åkte jag till jobbet!
 
Nu måste jag sova för imorgon är det jobb igen!

1 kommentarer

Marianne

11 Jun 2015 10:59

Men det är väl inte konstigt om du är trött???
Först helgen med hundar i sthlm och sen direkt dagen efter ullared...

Jag gillar inte nässpray..blä...Många som är beroende men det kan jag inte förstå...så äckligt sååå.

Massa fina saker från ullared, jag har bara varit där två-tre gånger men inte hittat nåt till mej själv.

Jag hade skrivit en kommentar till förra inlägget men den försvann visst...

Kommentera

Publiceras ej