Men nu är det klart. Måns vann. Bra, jag höll på honom!

Igår var det jobbdag tills idag. Vi var här hemma hela eftermiddagen. Min brukare gillar att vara här hos mig.
 
 
 
 
 
 

Dagen innan så var Susanne här, som blev Helix nya matte. Hon sov över här och vi hade det jättetrevligt.

 
 
Idag kom jag hem efter jobbet strax efter 10. Karin var redan här. Vi drack kaffe. Sen gick vi till skogen och lade spår åt hundarna.
 
 
 
 
 
Efter det red Karin och jag! Nu är jag taggad! Det är så roligt och i påskhelgen ska ju Karin och jag på kurs. Måste träna upp mig lite!

Idag hoppade vi några skutt, men gud vad högt över Tindra hoppade! Jag skrek till flera gånger! Några gånger fick jag till det, över ett pyttelitet kryss! Avslutade med en tölt-tur över "stock och sten", det var superhärligt!

Efter det åkte Karin hem. Pudlarna är kvar här för Stoffe och Karin skulle bort ikväll.

Tomas och jag var kvar ute och jobbade till 17 ungefär. Sen gick vi in. Jag satt med lite pappersjobb och Tomas lade sig en stund. Ha har fått en riktig manlig förkylning :-)
 
Vid 19 gick vi ut och gjorde klart ute, sen in och gjorde tacos till melodifestivalen.
 
Imorgon är det jobb igen, börjar kl 10. På em ska Mattias och jag till hans kompis på besök, det blir populärt! Då kommer jag ligga bra till :-) Jag ska ta med mig mina chokladbollar gjorda på bönor!
 
 
 
 
 
 

3 kommentarer

marianne

16 Mar 2015 07:54

Det krävs lite välvilja av alla hundar om man har fem i koppel =)

Jag har inte inte hängt med i mellon, men såg lite i lördags, jag tycker vinnarlåten låter likadant som alla andra av hans låter...den enda låt jag gillade var den unga tjejens...vad den nu hette... "stop" eller nåt sånt? haha

Jag visste inte att islandshästar hoppar....?!

Åh vad kul med kurs, jag vill också, ska ni ha med era egna hästar? Ni måste filma och ta massa foton så vi får se sen :)

Stina

16 Mar 2015 18:37

Film och foton från kursen måste vi få =)

Chokladbollar på bönor ?? Det lät märkligt =)

Nilla

18 Mar 2015 20:00

Härliga bilder:) Jösses, jag har fullt upp med tre hundar i koppel ;)
Kul att komma iväg på kurs!

Kommentera

Publiceras ej