Efter frukosten kom en hund som behövde hjälp. Eller matten egentligen. Eller båda.......

Det var en rädd hund. Då kollar man först lite om orsaker. Om hunden är frisk osv. Ibland vet man ju inte vad som är vad. En rädd hund har ofta separationsångest, är ljudkänslig och en massa andra problem. Det kan vara smärta, ont i öron tex är vanligt..
 
Nu var det inte något sådant utan hunden hade haft en tuff uppväxt. Så den var mycket rädd för män, vilket inte heller är så ovanligt. En sån hund behöver INTE medkänsla. Det är lätt att man tycker synd om den och ser den som ett offer. Men man måste stärka hunden, låta den känna att den är duktig på olika saker. Helst nos-jobb. Såsom spår, sök eller andra nosövningar. Hunden lever ju i en värld av dofter, de är gjorda för att nosa! Alla hundar borde få nos-jobba!
 
Inatt drömde jag om hunden. Jag hade ingen aning om hur den såg ut mer än att det var en bc. Jag drömde att jag fick hunden! I drömmen såg jag mina hundar leka med den!
 
Nu blev det inte så! Men däremot kanske vi kommer vara hundvakt! För det visade sig att hon inte kunde lämna den hos någon. Den var ju så rädd, för de flesta människor. Men efter vår lektion så hoppade den på mig och matte såg förvånad ut. "Hon gillar visst dig"!

Jag vet inte hur det påverkar men detta var den tredje hunden på kort tid som jag har försökt att " skicka bilder till" innan. Jag tänker att de ska komma fram till mig och att jag inte kommer att röra dem. Utan att de får nosa och kolla av mig. Den första stod med huvudet i mitt knä under köksbordet (Det var en aggresiv hund enligt ägaren) Den andra hoppade upp i mitt knä och ville sitta nära! (Också aggressiv och hade bitit flera)  Och den här hoppade upp och studsade med frambenen på mig och hon sökte min blick sista halvtimmen.
 
Om det funkar är det ju bra. Jag vet inte om det är tillfälligheter, men hundar ser ju i bilder. Kommer fortsätta att prova!
 
Resten av dagen har vi varit ute och jobbat, hundarna och jag.
 
 
 
 
 
 
 
 
  
   
     
 
 
 
 
 
 
 
 

1 kommentarer

Marianne

30 Mar 2015 00:21

Jag tror dom ser bilder och känslor...så som jag gör när jag pratar med djuren...
Kommer du ihåg när jag skulle komma och Allie väntade ute på mej? :)

Kommentera

Publiceras ej