Det är ju inte någon sommarvärme ännu, men igår och idag har det iallafall varit uppehåll.
 
I onsdags hade jag besök av en förskolegrupp. Det var 11 barn som klappade och tittade på djuren. Det var tur att solen sken! Det blir liksom lite mysigare då!
 
Igår var jag och klippte mig och sen fick jag en massa växter av grannen som jag planterade.
 
På kvällen hade vi specialsök-kurs. Jösses vad duktiga de var! Efter 3 kurstillfällen letade alla och markerade kaneldoft i trädgården som jag hade gömt.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Det var en magisk kväll. Rolig träning och härligt väder!
 
Sen åkte jag till jobbet efter kursen, klockan 21 och sen jobbade jag till imorse. Sovande jour alltså.
 
Imorse åkte jag till nya blomsterhandeln som ligger på vägen hem till mig. Skulle behöva köpa lite mer solskydd till växthuset. Det fanns inget. Men givetvis blev det lite växter!
 
Astrid ville hjälpa till!
 
Idag har jag planterat igen! Fick lök av Stoffe så det har jag satt för  första gången, i ett par pallkragar. 
 
Sen var Elsa och hennes syster Augusta här och tränade med Mio. Det gick jättebra!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag kom inte in förrän 20.30, då jag hämtat hem hästarna och mockat hagen. Lagade mat och hamnade sen framför tv.n.
 
Imorgon är det kursavslutning på valpkursen. Sen jobb till söndag fm. 
 
 

1 kommentarer

Marianne

23 May 2015 21:56

Blir ju helt klart trevligare för barnen om det inte regnar när dom ska klappa djuren.

Vi har satt lök några år, i år ska jag försöka hinna med att sätta lite kryddor och så zucchini....har massa pallkragar men måste lägga nät över för hönsen skull.

Minnesförlust har bara kommit hemma...blir lite virrig på jobbet, men inte mer än jag kan skratta bort.
Ska prata med läkaren på onsdag så får vi se vad hon säger

Kommentera

Publiceras ej