Igår jobbade jag på kvällen. Innan dess var jag och fixade pass till Islandsresan.
 
Hann inte rida igår. På fm satt jag i fotbad. Sen gick jag några hundpromenader och jobbade ute med stalljobb.
 
Imorse åkte hundarna och jag till Tranås och lämnade baggskinnet. Denna gång kom jag för tidigt! Det skulle visst ligga 10-14 dagar innan man lämnade det.......Sist kom jag sent, så de fick kassera ett skinn och de andra blev tunna. Kallades spindelull.....
 
På hemvägen stannade vi vid strålsnäs och gick en promenad. Jag vet inte varför jag ger mig in på okända vägar! Höll på att inte  hitta ut igen.....Men hundarna var lyckliga över nya vägar.
 
När vi kom hem så kom Karin och Moa. De gav sig ut och red på Birkir och Disa. 
 
När jag kom ut så hörde jag Moa ropa: Å vad fort det går, å vad roligt det är! På grusvägen kom de töltandes i full fart. Moa sken som en sol! Hon var så nöjd efteråt. Sen ägnade hon en lång stund åt att fläta hans man!
 
 
 Tyvärr gick han ju ut och rullade sig......
 
Jag red Tindra ett pass på ridbanan. För då var det mörkt.
 
Imorse trodde Tomas att en tacka hade lammat. Hon stod och bäade som en stolle borta vid vindskyddet, så han trodde ju att hon inte ville gå ifrån lammet till maten. Men när han kom dit såhade hon stoppat in huvudet genom vindväven..... De är ju inte supersmarta. Hade hon backat hade den släppt. Nej de bara trycker på framåt.
 
Jag kan inte låta bli att nämna att en tjej till har "pratat" med Allie. Det var samma info! Fast där fick jag tips av tjejen på akupressur och massage. Ricinolja också. Det har jag köpt och gav en tsk nu på kvällen. Vet inte hur mycket man ska ge. Får googla.
 
Nu är det snart dags att gå ut och fodra för natten. Imorgon är det jobb igen.
 
 

1 kommentarer

marianne

07 Nov 2015 09:22

Så fint Moa har gjort :)
Åhhh min Disa <3 ;)

Inte för inte man säger fårskalle om de med mindre tankeverksamhet...haha

Jag har ju varit pedant, då städade och putsade jag långt in på nätterna....så gott som varje kväll. Saknar mitt rena fina hem från den tiden, men inte allt städande.

Jag älskar att hoppa, blir så missnöjd med mej själv att jag blivit så feg på höjderna. Ava har ju fin hoppsan, har syskon världen över som tävlar på höga höjder, så hon vet vad som ska göras, men den som sitter på, måste ju också kunna, göra rätt saker och inte störa.

Kommentera

Publiceras ej