Hade fixat en kopp te, men somnade.....
Nu har jag hällt upp en ny kopp!
 
Har jobbat i helgen och gick av imorse kl 8. Igår var en underbar höstdag. Innan jag jobbade hade jag valpkurs. Men även på jobbet var vi ute, mest hela dagen.

Idag har vi varit i skogen igen. Hittade inte så mycket svamp. Men i trädgården växte 2 karl-johan så det blev några påsar iallafall! Nu har jag fryst in ca 30 små påsar! Lagom till en sås.

Plockat en liter björnbär igen. Jösses vad bär det är. Jag som har kvar sen förra året......
 
Tomater har jag också plockat mer av.
 
Sen red jag Tindra på ridbanan. Håller mig helst här hemma så hundarna kan vara ute. Ska jag rida ut så tar jag bara med en eller möjligen två. Men jag kan inte ha grabbarna med tillsammans för Mio ska bara ha igång Jim. Han springer och retas framför Jim för att han ska jaga honom.
 
Men idag lyckades jag ha dem lösa i skogen tillsammans en lång stund. Så härligt. Jag behövde bara säga till Mio ett par gånger.
 
 
 
 
Nu ska jag lägga mig på Bemermadrassen innan det är sovdags! Tekoppen är tom.

2 kommentarer

marianne

29 Sep 2015 08:49

Ja vilka härliga dagar vi har nu, det blev som vi trodde, efter denna eländiga starten på sommaren.

Vilken retsticka Mio är..men söt <3

Ja det är ju avsaknad av träning i sommar som gör att vi gått tillbaka ett par steg. Hon tappar styrka...men hoppas att vi snart är tillbaka.
Jag hade så skönt i somras så jag får väl betala nu..hihi

Jag har så lätt att ta åt mej av allt, men skulle behöva lära mej att rycka på axlarna ibland

kram

marianne

29 Sep 2015 08:53

Du berättade om den hästen som var "oridbar" Många gånger döms hästarna ut lite väl snabbt för ingen ser vad dom behöver, som om dom är saker och inte levande varelser, sånt gör mej ledsen.

Jag ångrar lite att jag nobbade hennes bud, tänker på vad som ska hända med honom :(

Kommentera

Publiceras ej